Howiey Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har Adobe Photshop elements 2 og Adobe Photoshop 7. Hvordan kan jeg endre Copyrighten på flere bilder samtidig, eller på en rask måte? Jeg har f.eks. en mappe med 40bilder som alle skal ha den samme Copyrighten. Og hvordan kan jeg endre bildeteksten og kommentaren til bildene så enkelt som mulig? Jeg har også bildeprogrammet fra Google, Picasa, vist det fins noe slike geniale funksjoner der... Jeg synes dette programmet er best til og finne frem i alle bildene på dataen og ikke redigering, men har brukt det lite. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Mulig vi tenker på 2 forskjellige ting nå, men alt det der kan du vel enklest endre på i Win Explorer(Egenskaper->Sammendrag->Avansert). Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Mulig vi tenker på 2 forskjellige ting nå, men alt det der kan du vel enklest endre på i Win Explorer(Egenskaper->Sammendrag->Avansert). 5033441[/snapback] Var ikke helt det jeg mente... Får ikke lagt til Copyright på bilde der... Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Lag en action du kan bruke om igjen for hvert bilde. Enklere tror jeg ikke det går. Lenke til kommentar
skaasin Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 >Gjør som overnevnte innlegg foreslår, lag en action på ett av bildene og kjør fil>automate>batch der velger du folderen med bildene og den action du nettopp lagde da gjør photoshop hele jobben for deg. Lykke til Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Eller bare bruk en brush. Lag copyright-teksten eller hva du skal ha, og gå til edit--define brush preset. Da har du det som et stempel du bare kan trykke på bildene. Skal du ha forskjellige farger og slikt er det nok best å kjøre action-løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå