Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN Dial-on-demand routing i win2k adv. server

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om det er noen her som kan gi meg et "mini-kurs" i oppsett av ISDN dial-on-demand internett routing i Win2k advanced server????

Har prøvd, men får det **** ikke til, ikke fra noen av nettverkskortene.....

Har Telenarr internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje litt mer info om nettverket mitt hjelper:

Har en server som brukes til DHCP, DNS, Active Directory, intranett web-server osv...

Serveren som skal route skal bruke NAT routing...

Får ikke opp egen connection under Network and Dial up connections.......

Lenke til kommentar

nei, har ikke ringt.

Hva med DHCP instillinger??

Har konfigurert DCHP> Router > 192.168.1.253

IP instillinger for nettverket:

(har satt mine maskiner til disse instillingene med MAC adresser i DHCP serveren)

Min maskin: 192.168.1.201

Min bærbare: 192.168.1.202

Main server: 192.168.1.254 (manual IP)

Router: 192.168.1.253 (manual IP)

Mamma's PC: DHCP (AUTO)

Pappa's PC: DHCP (AUTO)

EDIT: Forresten, her finner du et bilde av min main server :grin:

http://home.online.no/~manylan/server/server.jpg

[ Denne Melding var redigert av: |_Cisco_| på 2002-08-22 10:38 ]

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk nesten akkurat det samme oppsettet som deg. Jeg har bare ikke Active Directory.

Ellers har jeg ISDN og demand dialing med NAT i Routing and Remote Access.

Først må du høyreklikke på "Routing interfaces" og velge "New Demand Dial Interface". Der velger du først ett navn på tilkoblingen og så velger du hvilken type tilkobling du skal bruke. Velg selvfølgelig "Connect using modem, ISDN...."

Deretter velker du hvilket kort som du skal koble til med. Der får i hvertfall jeg opp enten linje en eller to eller begge linjene jeg kan velge mellom. Jeg bruker bare en.

Deretter skriver du inn telefonnummeret til ISP'en du ringer til.

På neste bilde velger du hvertfall "route IP packets on this device". Det er mulig du må velge noen andre instillinger. Kommer an på ISP'en.

Deretter skriver du inn Brukernavnet og passordet du har fått fra ISP'en. Jeg trengte ikke noe på "domain".

Så velger du neste og finish. Da har du en demand dial interface.

Jeg går ut i fra at du har installert NAT tjenesten. Men hvis ikke går du inn på "IP-routing" og høyre-klikker på "General" og velger "New Routing Protocol". Der trykker du på NAT.

Deretter høyreklikker du på NAT og velger de instillingene du vil ha. Jeg har min egen DHCP. Men bruker NAT'ens innebygde DNS. Er usikker på hvordan jeg skal sette opp DNS'en selv.

Deretter høyreklikker du på NAT igjen og velger "New Interface". Så legger du til den lokale nettverkstilkoblingen din og Demand dial interface'n din.

Så høyreklikker du på Nettverkstilkoblingen under NAT og på egenskaper velger du "Private interface..." Så gjør du det sammer på Demand dial interface'n men her velger du "Public Interface..." og trykker på "Translate TCP/UDP headers".

Det neste du trenger å gjøre er å høyreklikke på Static route og velge "New static route". På interface velger du demand dial interface'n. På destination skriver du 0.0.0.0 og på network mask 0.0.0.0. På gateway ingenting. På metric velger du "1". Så trykker du på "use this route to initiate demand dial connections".

Til sist går du på "Routing interfaces" og høyreklikker på Demand dial interface'n. Velg "Set IP-demand dial filters". Her kan du begrense når den skal ringe opp på "demand". Jeg har ingen begrensinger her.

Det skulle være alt. (Håper jeg)

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...