Gå til innhold

Har du kjøpt gull på nett til wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå orker jeg ikke å bruke mer tid på denne tåpelige diskusjonen. Du har tydeligvis ikke skjønt poenget med hva man vil fram til av en "Quote". Men men, samma det. Du får finne en annen måte å få diskutert videre hva enn du tar utgangspunkt i. Husk hva jeg refererte til i starten. Trenger ikke å spamme ned hele denne tråden her med smør på flesk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjernen i saken er at goldfarmere kjøper opp (epic) items på AH for "normal" pris, gjerne mellom 100g og 400g og selger de videre.. De kommer tilbake på AH for 1000g, 1500g eller til og med mer.. Målgruppen er nettopp de som kjøper gull.

Dette skader selvsagt økonomien, vi som ikke kjøper gull kan bare drømme om å få kjøpt en item som koster 1500g.

Det blir en ond sirkel, hadde folk sluttet å kjøpe gull ville prisene sunket drastisk, selv folk med lange arbeidsdager, kone og barn ville kunne tjene penger legalt til å kjøpe eksempelvis Krol Blade og Skullflame Shield ettersom de ikke lenger ville være overpriset som idag.

 

Heales har forresten fullstendig rett.

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke kjøpt gull selv, har ikke planer om å gjøre det heller.Jeg syntes også at det er sleips gjort / "juksing".

Men tenk dere litt om da. Si at 800g koster 100 dollar. En ungdom som arbeider ligger vel rundt 100 kroner timen antar jeg, voksne ligger kanskje litt høyere, eller en del mer, men jeg regner med 100kr/timen.

Si dollar er 6,50kr.

Du jobber 6 timer og 30 minutt for 800g! Hvor mye gold rekker du å grinde på 6,5 timer? :p

Dvs. at du gjør noe fornuftig som hjelper samfunnet for gullet ditt :) Samtidig øker dette bare "chinese farming", så negativt er det på den måten.

Lenke til kommentar

For deg som lurte på det;

 

Det står forklart på det offisielle forumet hva som skjer om du kjøper gull.

Det eneste som skjer er at de sletter pengene og itemene kjøpt for de pengene. Hvis du blir busta da :tease:

 

om du selger gull derimot er nok hevnen søt fra Blizzard sin side.

Lenke til kommentar
Han sørger for å overprise itemene noe vanvittig, slik at det er få eller ingen som kjøper som ikke har kjøpt gull.

 

Joda..sikkert ret det, men det er jo også et vanlig salgstriks fra oss som ikke selger gull det.

 

Det jeg legger ut på AH som jeg tjener mest på er overpriset med flere 1000% (en smule overdrevet. Men hadde ikke gjort det om folk ikke kjøpte det da. så det er ikke bare gullfarmerne som tjener på at det blir solgt gull.

 

Men jeg forstår jo godt at gullsalg kan virke negativt på serverøkonomien til en viss grad. Men jeg annser problemet i wow som lite. Og stort sett så er dem beste epics itemene bop, slik at bare noen få boe items blir påvirket av dette.

 

La meg konkludere med at jeg tolker det dithen at mangel på gull stopper ingen i wow fra å oppnå det ultimate utstyret. Og siden jeg mener at RL penger skal kunne brukes til å kjøpe seg fordeler i det meste, så ser jeg ikke noe som helst galt i det. ALLE har mulighetene til å skaffe seg det beste, men dem med RL penger skal ha en fordel!

Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke folk som kjøpe gold med RL penger, men det har en positiv side og.

Folk som kjøper gold lærer seg ikke verdien av hva det goldet er verd in game og dermed betaler mer for en vare som ikke er verd den summen.

Dermed blir det lettere for de som strever for pengene å tjene en slump ^^

 

edit: Typo

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

gamer73, Når jeg spiller roguen påvirker det ikke meg på noen måte om folk kjøper gull. Tvert imot kan jeg selge items på AH for mere penger så jeg tjener på det.

Når jeg spiller prest og sikler til Eye of Shadow og ser at de går for 1500gull er det en litt annen sak, denne itemen er nødvendig å ha sammen med en drop ifra MC for å gjøre priest epic staff quest. Hadde den kostet noe normalt hadde jeg kjøpt den, men 1500g er urimelig. At Eye of Shadow koster mere enn 400g skylder jeg ikke på goldfarmere, men på goldbuyers.

Men det er ikke verre enn at jeg bruker noen kvelder til å farme etter tingen på egenhånd, eller la være å prøve å skaffe den idetheletatt.

Lenke til kommentar

Aldri kjøpt gull - kommer aldri til å gjøre det. Man kan gjerne si at man "går over grensen" da man begynner å kjøpe virtuelle gjenstander/valuta, er forsåvidt enig i dette, men husk at man betaler også en månedlig sum for å spille ;)

 

Uansett - jeg synes å kjøpe ting i spill er tåpelig, må man ty til den virkelige lønna si (lommepenger? :p) for å skaffe seg et item fortjener man det ikke til å begynne med.

Lenke til kommentar
Men det er ikke verre enn at jeg bruker noen kvelder til å farme etter tingen på egenhånd, eller la være å prøve å skaffe den idetheletatt.

 

Ja nettopp! Dem som ikke har råd, eller ikke vil, må bruke tid på å skaffe seg det selv! Poenget er at mulighetene er der for alle. Selv om jeg skjønner at det er surt at enkelte items blir ekstra vanskelig å skaffe pga gull-salg.

Lenke til kommentar

haha, snakker om kjøping av gull.

Igår var det en helt hvit tauren warrior, uten noe som helst på seg.

Verken armor,clothing eller våpen..

Han var svensk og gikk rundt å tigga penger hele tiden..

Jeg ga han 10s bare fordi han var så stygg, så fulgte jeg etter han i minst en time etterpå (skjult) og sjekka om han gikk innom banken og hentet utstyret hans hvis han prøvde på en spansk en..

Men neida, han stod der og tigga. Helt naken

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt gull. Jeg hadde tenkt til det for noen måneder siden, men like før jeg hadde tenkt å gå inn og kjøpe, droppet en epic bue "Hurricane", som jeg solgte for masse penger, så jeg trengte ikke kjøpe gull allikevel.

 

Men, jeg kommer nok til å kjøpe gull en eller annen gang i fremtiden :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...