Gå til innhold

Har du kjøpt gull på nett til wow?


Anbefalte innlegg

Skal stå i min stengte tråd

 

Når jeg skulle kjøpe staven lånte jeg penger av guildlederen som bor 200 meter fra meg (det jeg ikke glarte å grinde).Jeg vet jeg har mange poster om gull ,men det er det eneste jeg holder på med og all levlingen skjer kun med 1 lvl 60 om meg i lavinstanser. Og for de som sier 14 dager er lite fra 45 til 60 så kan jeg opplyse at jeg ER LVL 46 ikke 60.

Og tilslutt jeg har aldri og kommer aldri til å kjøpe penger til wow.

Ingen får en gang lov til å spille på min for å teste den, alt skal være meg og mitt på min karakter. Og hvorfor skriver dere at det IKKE er et våpen for druid på side 6-7? det står jo i en post langt fremme og i post en at jeg skal bruke den på KRIGEREN min. :hmm:

 

Har du kjøpt gull eller andre godsaker på nett for ekte penger til wow?

( Er dette lov? )

:hmm:

Mange fristende tilbud med 11$ for 100gull osv

Jeg ville ikke ha gjort det pga det føles som og er sikkert juks.

Selv er jeg lvl31 og har 12 sølv :dribble:

Hva synnes spillutviklerene om dette?

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke kjøpt, og kommer heller ikke til å kjøpe noe slikt på nettet. Jeg har to grunner til dette;

- det er bortkasta penger, og det må føles ut som juks.

- blizzard liker det heller ikke.

 

Derfor er jeg ofte førstemann i køen for å rapportere slike "lovbrudd" når jeg kommer over det.

 

Var det ikke en lignende topic for noen uker siden?

Lenke til kommentar
jeg har ikke gjort det, men jeg kan godt se folk som gjør det, folk som kanskje spiller 5-6 timer i uka og ikke har lyst til å farme for epic mount, men heller kjøpe itt hjelp.

5031200[/snapback]

 

 

Det kommer vel an på hvordan den som spiller ser på juks. En som plotter cheats i andre spill for å komme langt på kort tid, kjøper vel også gjerne gold i WoW. Personlig liker jeg å spille et spill den "lange veien", for det gir meg en bedre spillopplevelse.

 

Dette får være helt opp til hver enkelt spiller å avgjøre, men hva spillutvikleren mener skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Jeg driter i om folk kjøper gold..

 

Ånei! prisene stiger på AH, som folk sier.. Hvem bryr seg?

5032463[/snapback]

 

Strengt tatt så har ikke kjøp av gull noe å si på økonomien på realmen. Altså, når du bestemmer deg for å kjøpe så er det avhengig av at en annen på din realm har kapitalen til å gi deg de pengene du vil ha. Her kommer da de typiske goldfarmerne inn som i størst grad er asiatere. Måten de tjener pengene på er å farme steder med drops/loot som gir god intjeneste nettopp via AH. Har selv sett mange eksempler på "ebay-farmere" på min realm (Dunemaul).

 

De oppholder seg opptil 16timer om dagen på samme sted, snakker sjelden god engelsk og har ikke stor peiling på PvP.

 

Deretter kan du da f.eks. søke på Thorium Bars på AH og se at halve markedet er eid av en tulling som heter "lovetoyou" :p

 

Med andre ord det jeg prøver å si er at det på ingen måte ødelegger økonomien på wow. Det som folk må ta hensyn til er om det er moralsk riktig i henhold til andre som spiller, og om det er verdt det. Er jo bare et spill uansett :p

Lenke til kommentar

Jeg har heller ingen moralske problemer med å kjøpe gull.

 

Jeg har personlig funnet meg en fin måte å tjene gull på som er offisielt lovlig, og jeg har det gøy mens jeg gjør det.

 

Som kapitalist mener jeg at man i utganspunktet skal kunne kjøpe seg fordeler om man er rik, så lenge det ikke er til direkte skade for noen. Det må vurderes ut fra den gitte situasjon som alt annet her i livet.

 

Det eneste som eventuelt stopper meg er den minimale sjansen for å bli oppdaget av Blizzard. Utrolig kjipt om kontoen blir bannet, når jeg egentlig ikke trenger å kjøpe gull liksom.

Lenke til kommentar

Når Eye of Shadow går for 1500gull på Auction House føltes det litt urettferdig, man må nær sagt kjøpe gull for å ha en sjanse til å få kjøpt.

1500g er ikke så altfor mye men jeg tror itemen ville gått for en brøkdel av prisen hadde det ikke vært mulig å kjøpe gull. Hver gang noen kjøper gull bidrar dette til at prisene økes, det var aldri meningen at man over natten skulle kunne kjøpe eksempelvis 5000g, og det var neppe meningen å la folk vandre rundt med tusenvis av gull på seg idetheletatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...