Gå til innhold

Er dette en bra overklokk?

Anbefalte innlegg

Jeg har overklokket mitt Powercolor X800GT litt og lurer på om det er en bra overklokk? Og kan jeg dra det enda lengre?

Core clock= 470MHz til 580MHz

Memory clock=490MHz til 580 MHz

Begge er veldig nær den top linja på Riva tuner hvor det kommer fram et utropstegn hvis du passerer den. Men kan jeg dra de over linja?

Tusen takk til ManagHeadManaghead Som har hjulpet meg mye på vei. Slike folk er det for få av i denne værdenen!! XD Uansett ville vært veldig gla om dere kunne ha svart på spørsmålet mitt. Ny innen overklokking og vet ikke hva som er en bra clock og en ikke-bra clock

Joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med stock kjøling er dette imponerende. Bra resultat om det er bedre kjøling og i og for seg også. Hvor langt man kan klokke er det bare du selv som kan finne ut. Hold et øye med tempraturer og det bør ikke være noe problem. Min pc skrur seg bare av hvis den klokkes for langt(x800pro).

Sjekk om det blir mye artifacts i et program. Tror rivatuner gjør dette (show 3d renderer eller lingnende) hvis ikke kan du prøve ati tray tools. Bruker det selv og er veldig fornøyd. Bare søk etter det på google.

Post tempraturene du så kan vi se om vi kan hjelpe deg videre :thumbup:

Lenke til kommentar

Wow! var det en bra clock?! jøss..... Men når det skal sies så er det litt av en vifte som er på Powercolor kortet mitt også da. Den dekker jo 50% av undersiden på kortet! Har kjørt 3DMark tusen ganger og ser ingen artifacts. Men du sier at jeg kan presse det enda lengre. Men jeg nermer meg jo critical linja på Riva tuner... Er den linva bare humbug(hehe) da? Skulle gjærne ha postet temp. Men har ikke greid å målt den enda. Har en viftestyring som kan måle temp, Menvet ikke hvor jeg skal feste den på skjermkortet. Har du noe forslag?

Lenke til kommentar

Så nær core som mulig. Kanske på gpuramma men den ligger under kjøleren og du må nokk skru litt for å få den på plass . x800 kort har innebygget tempraturmåler. Vet ikke hvor den er på rivatuner( eller om den er der i det hele tatt) men i Ati try tools er det

Hardware - Tempratur monitoring eller System tray hardware monitoring. Den siste er greiest syntes jeg med en søt liten temp i system tray. Er ikke helt nøyaktig da tror jeg men holder vel for de fleste.

Aner egentlig ikke så mye om rivatuner men hvis tempen er sreit kan du vel sikkert gå videre. Men ta det rolig. Vi vil ikke ha ødelagte kort vil vi vel ;)

Endret av Humbug
Lenke til kommentar

GPU( graphic procesing unit) er på en måte en prosessor som bygger opp et tredimensjonalt bilde ut ifra informasjon fra cpu. Det er den som lager mest varme på et skjermkort og er derfor det som kjøles best(duh) Bildet undre er omtrent sånn korket ditt ser ut uten vifte. Den svarte firkantede svarte brikken er gpu. Aluminiums rammen rundt er den rammen du kunne veste tempmåler i. Merk at de 4 andre firkantede brikkene på kortet er minnet som også trenger kjøling.

Bilde av X800

Ati tray tools er et program som gjør at du kan modifisere atikortet dit på forskjelige måter på samme måte fom rivatuner men med andre funksjoner.

ATI tray tools download og funksjoner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...