Phelix- Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei! Jeg har en PC som støtter DDR opp til 3200, ganske ny PC: http://www.soltek.de/soltek/product/qbic.p...&pro=QbicII.jpg Så kjøpte jeg ny RAM, DDR PC 4000. Det jeg lurer på er hva betydning dette kan ha for ytelsen. Pcen funker jo helt fint, utenom enkelte ganger det virker som den hakker, jobber tregere en den bør. Jeg har AMD 4000+ og 1024 MB Ram. Helt ny hardisc i tillegg. Så det skal ikke være et problem med resten. Når jeg starter PCen, står det RAM CHECK, 1024 mb DDR. DDR 400 Hos en kamerat står det PC 3200. Jeg lurer også på hvorfor det står 400 istedenfor PC 3200. Han har et annet hovedkort, så kanskje det bare er et annet system? Hvor mye er kan jeg overklokke rammen? Hvor mye kan jeg øke Volten? Mvh Phelix- Lenke til kommentar
TAS Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hvilken type ram har du? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Feilpostet, flyttet fra Nettverk til RAM / Minne. Trådstarter, velkommen til forumet vårt. Jeg anbefaler deg å lese retningslinjene og nettiketten til forumet, de finnes i min signatur eller til venstre i brukermenyen din. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Så kjøpte jeg ny RAM, DDR PC 4000. Det jeg lurer på er hva betydning dette kan ha for ytelsen. Når jeg starter PCen, står det RAM CHECK, 1024 mb DDR. DDR 400 Hos en kamerat står det PC 3200. Jeg lurer også på hvorfor det står 400 istedenfor PC 3200. Han har et annet hovedkort, så kanskje det bare er et annet system? Hvor mye er kan jeg overklokke rammen? Hvor mye kan jeg øke Volten? 5031097[/snapback] Dersom du har pc4000, som tilsvarer ddr 500MHz, så vil minnebrikkene kjøre på ddr400. Minnebrikkene kan egne seg til klokking. Det er ingen forskjell på pc3200 og ddr400, så det er ingen betydning hva oppstarten viser. Det er vanskelig å si hvor mye du kan overklokke, men siden du har pc4000 så har jo du allerede en del å gå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå