Glenn Østerud Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg tok dette bildet ved et lite vann nær Strutåsen på Blefjell i høstferien. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for fargementning og kontrast på dette bilde. Noen forslag? Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Njaaa... jeg gjorde ett kjapt lite forsøk, mulig det ble littegrann for mørkt i enkelte partier, men du får kanskje en pekepinne? Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Med tanke på kontrastnivå og fargemetning, så synes jeg egentlig ikke at bildet trenger mer av det. MrMagoo sin versjon synes jeg ble for kunstig. Hvis du bruker nyeste versjon av PS, kan du bruke shadow/highlights verktøyet for å mørkne himmelen litt. Hvis du bruker et annet program/versjon, finnes det sikkert andre ting du kan gjøre for å mørkne himmelen, f.eks. bruke en "gradient" for å simulere et ND filter. Jeg ville også kuttet litt i bunn av bildet. Edit: Leif Endret 20. oktober 2005 av Blodpudding Lenke til kommentar
Shutter Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Etter 5 min i ps. Lyst opp litt skygger, fjernet litt rødskjær, fjernet litt støy, endret fargemetning og skarpet opp litt. Men synes ikke det ble så mye bedre. Hadde vært lettere å jobbe ut i fra orginal filen. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Får en feilmelding på alle bildene: Noen filer mangler. Hvis du ville se en tråd, kan den ha blitt slettet eller flyttet. Gå tilbake og prøv igjen. Lenke til kommentar
Shutter Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ja, får det nå jeg også. På alle bilder på hele forumet! Virker som om det er noe som har klikka nå nettopp. Uansett, de thumbnailene som ligger på forumet er bare resizet i html kode, så det er bare å høyreklikke og åpne, (evt. lagre) så får du se fullversjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå