Fosse Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Hei! Jeg har ett Linksys WAP54G akksesspunkt. Det fulgte med en cd som skal brukes når aksesspunktet skal settes opp for første gang (etter det kan jeg bare bruke den tildelte IP-adressen til aksesspunket for å gå inn å konfigurere) , eller etter en resetting. Problemet er at når jeg skal kjøre cd'en med en maskin som har WinXP så får jeg en feilmelding når jeg skal konfigurere (se vedlagt fil). Denne feilmeldingen får jeg på alle WinXP maskiner jeg har prøvd med, både home og pro. Første gang fikk jeg det til med en maskin med Win98, men nå dukker feilmeldingen opp der også. Rare greier dette. Jeg har nettopp nullstilt aksesspunket, og sitter nå med et trådløst nett som alle kan bruke. Viss ingen har noen løsninger på problemet ovenfor, så lurer jeg på om det er noen måte å finne ut hvilken IP-adresse aksesspunket er tildelt slik at jeg kan komme inn på det uten å måtte bruke cd først. Endret 20. oktober 2005 av Fosse Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Den fikk jeg også på en pc jeg installerte aksesspunktet på. Du må gå inn i nettverkstilkoblinger Høyreklikk på din tilkobling og velg egenskaper, velg internett-protokoll (tcp/ip) og huk Bruk ip adresse. Ip-adressa du skriver inn tror jeg du fant ved å trykke på start->kjør og skrive cmd. I cmd skriver du ipoconfig. I første ruta kan du i TCP/IP instillingene kan du skrive f.eks et tall mellom 1 og 100, f.eks 192.168.1.57 også kommer det opp i neste rute 255.255.255.0 ogi den siste ruta skriver du det som står i standard gateway i ipconfig. Håper du skjønner det Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Nå kom jeg nesten i mål, men da jeg skulle skrive inn passordet som er "admin" default, så fikk jeg denne feilmeldingen (vedlagt). Men det er det vel ingen som kan gjøre noe med. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Har du endret det? Brukernavn: ingenting Passord: admin Du kan jo ta å prøve å gjøre det i nettlesern din. Skriv inn 192.168.1.57 eller http://192.168.1.1 i din nettleser, brukernavn: ingenting passsord: admin Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Det gikk dessverre ikke. Lenke til kommentar
Coney Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det gikk dessverre ikke. 5034412[/snapback] Ta en titt her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=466334&hl= Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Lastet ned ny setup programvare fra linksys og gjorde slik janfredrik sa, nå funker det, men merkelig at det ikke funket med cd'en den hadde samme versjon som den jeg lastet ned. Nå kan ikke naboene snylte mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå