Gå til innhold

Reklamasjon, men hva kan jeg kreve? (P910i)

Anbefalte innlegg

Og vi er på den igjen.

Har en p910i

Følgende er historikk for telefonen:

Kjøpedato: 17-07-05

Pris: 6790 kr (don't ask!)

Service historikk er som følgende:

17-24.07 Doa bytte (omlevering pga feil på telefonen) (Mobilsenteret Oslo)

12.10.05 Telefon oppgradert grunnet veldig treg enhet. Gikk i sirup og kuttet ut programmer av seg selv. (kun sms,kontakter og noen bilder i internminnet) (Nordialog Skøyen)

14.10.05 Batteriet ble byttet pga dårlig kapasitet (Teleservice)

14.10.05 Telefonen gikk inn på verksted da det viste seg at den ikke hadde blitt bedre etter software update. (Flash og skjerm byttet) NB! Verkstedet hevdet de ikke fant feilen(Teleservice)

Status per i dag:

telefonen gikk i sirup like etter at jeg hentet den. Den brukte ca 1 minutt på å åpne meldingsinnboksen (var ingen meldinger der)

Tilsvarende tid på kontakter (ingen der heller). Feilmelding "kontakter" avsluttet grunnet feil (kode osv)

Altså: sum sumera er telefonen like treg som da den gikk inn. Som sammenlikning har jeg brukt min fars P910i som har software fra andre fabrikanter inne og som ikke er formatert på en stund. Denne er VESENTLIG hurtigere enn min er.

Mobilsenteret har fått forespørsel om heving og hva mine rettigheter er (valgte å fremstå dum i første omgang, fremfor bedreviter)

Spørsmålene her er som følgende:

har jeg et hevingskrav?

telefonen mangler orginal emballasje,bærvesken,32mb minnekortet, pussekluten og ekstra pennen. Hva vil dette ha og si for mitt hevingskrav?

hva burde jeg gjøre konkret ovenfor forhandler?

hvor lang frist burde jeg gi dem?

noen som har erfaringer med rettigheter ovenfor denne butikken?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil iallefall ikke ha mulighet til å heve kjøpet med mindre du leverer inn alt i vesentlig samme stand og mengde som da det ble utlevert. Men om det er selger, reparasjonsforsøk eller feil som gjør at du ikke kan levere inn i samme stand og mengde kan du allikevel heve.

Har du mistet 32mb minnekort og pennen som fulgte med vil jeg si at du faktisk ikke kan heve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...