beaverHunter69 Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg planlegger å kjøpe meg Sennheiser HD 555 og lurt på om jeg skulle kjøpe meg et lydkort når jeg først skal gå til innkjøp av nytt headsett. Vil jeg merke noe forskjell på f.eks. Creative Sound Blaster Audigy 2 Value og Realtek AC97 som er onboard på mitt MSI NEO4? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ja, definitivt. Når en bruker headset merker en mye bedre bakgrunnstøy fra lydkortet enn med høyttalere, og AC97-kortene som er integrert på de fleste hovedkort i dag bråker så mye at det er plagsomt å bruke headset, særlig hvis du har for vane å skru opp litt av og til. Audigy2 er et godt valg (definitivt mye bedre enn AC-97), og det går fint å koble headsettet rett i høyttalerutgangen, men hvis du har råd anbefaler jeg et kort med hodetelefonforsterker i egen boks el. i frontmodul som f.eks https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15852. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ja, det vil du helt klart høre. Så sant du ikke bruker et par kjempebillige plasthøyttalere, vil de aller fleste høre forskjell. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg vil si dette kommer helt an på hvilket onboard-lydkort du har. Det finnes mange veldig gode onboardkort. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det er mulig det, men jeg har ikke hørt mange gode onboard.. I dette tilfellet er det snakk om et realtek, og det har jeg sammenlignet med Audigy 2 og mitt M-audi Delta. Må si det er stoor forskjell. Lenke til kommentar
sgc Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 det var jo litt morsomt... jeg har hd555 med audigy 2zs... det er en kombinasjon som jeg kan anbefale på det varmeste. Og ja; lydkvaliteten (klarhet, bass, diskant) er mye bedre enn standard integrert lydkort av typen realtek gir. Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Da blir det lydkort også Vil audigy 2zs eller value være det beste kjøpet? Evt. et annet kort? Er ikke så lysten på å strekke meg lenger i pris enn det audigy 2zs koster. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Tror du vil finne at lydkvaliteten er veldig lik på de to kortene. Da bør du vurdere beohovet ditt opp mot pris og funksjonalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå