Gå til innhold

Spm. om filmen Back to the future

_MrMilo_

Anbefalte innlegg

Det er et filmklipp fra denne filmen som jeg aldri har klart å skjønne.

Det er fra scenen der Marty og Doc er på parkeringsplassen ved kjøpesenteret Twin Mall (som senere blir til One Pine Mall eller no sånt). Jeg skal prøve å illustrere scenen jeg ikke skjønner.

Doc gjør seg klar til å reise fram i tid i bilen sin. Idet han husker på at han mangler nok plutonium til å komme seg tilbake, begynner Einstein (bikkja hans) å bjeffe. Han spør hva det er, og ser at en bil med terrorister fra Libya kommer kjørende. Så løper Doc til varebilen og tar fram en revolver. Her kommer det jeg ikke skjønner. Han prøver visstnok å skyte, men av en eller annen grunn virker ikke revolveren. Han løfter pistolen og jeg tror han ser på revolverløpet. Hva er det han ser på? Er løpet tettet igjen? Mangler det patroner? Er det en vannpistol?

Noen som har peiling? Noen som skjønner hva jeg snakker om? Har jeg spurt nok spørsmål nå? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell. jeg tror ikke at han har prøvd den før jeg.

han er jo ikke en skyter heller da.

han er vell bare flink i å trekke av av trekkeren men han er vell ikke den som kan mye om våpner.

det eneste han skjønner der er at den ikke funker.

eller så er det panik akkurat der så han skjønner ikke helt hva han skal gjøre der.

:!: og den revolveren var nok veldig gammel du skjønner. så jeg tror neppe han har brukt den så mye.

det er hva jeg tror :)

Lenke til kommentar

Revolveren kan jo være fra 1955, men kan ikke huske å ha sett den da Marty reiste tilbake til den tiden. Den eneste revolveren som fikk noe oppmerksomhet var i den siste filmen, da Marty fikk en Colt som senere ble gitt til tipp-tipp-tipp(?)-oldefaren hans. Det kunne jo ha vært den, det forklarer at den ikke virket, hvis det var det som var problemet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...