Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Smootwall og telenor ISDN

Anbefalte innlegg

Jeg har fått Smotthwall opp å gå, men bare den grønne delen funker, jeg får ikke ISDN dialuppen til å koble til... Jeg har et gammelt PCI Asuscom ISDN kort og Telenor ISDN abbonement. Noen som har klart dette før? Kan dere forklare alle instillingene?

[ endret av Killer_DT den 2002-08-22 08:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Telenor ISDN gjennom smoothwall, men nå har jeg gått over til ADSL, så jeg vet ikke om jeg husker alle detaljene.

Kan du si noe mer om hva som går galt? Feilmeldinger o.l. Hvis du poster innholdet i loggen for seksjonene "SmoothWall" og "ISDN" etter et mislykket oppkoblingsforsøk blir det litt lettere å finne ut hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar

Det kommer ingen feilmelding, den kobler bare ikke til, prøver å pinge feks sol.no fra smottwall shellen og ingenting skjer.

Jeg hadde hastighet på 115000, script på POP et eller annet og resten husker jeg ikke, skal komme med mer spesifike info når jeg mekker den opp igjen. Må ta ISDN kortet utav serveren hver gang jeg skal på internett.

Lenke til kommentar

Under ppp settings på Dialup-siden skal skal interface settes til ISDN, Number til korrekt tlf. nummer, og brukernavn og passord må være riktige. Det tror jeg er alt som skal til. Bruk automatisk DNS.

Dette forutsetter imidlertid at ISDN-kortet er riktig satt opp i setup, noe jeg ikke husker detaljene på.

En annen ting du kan prøve er å pinge med IP-adresse i stedet for domenenavn. sol.no er 80.69.224.33.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...