Gå til innhold

Favorittmåltid / mattips for slunken lommebok

gustav

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt DVD'er for over 3000 kroner i Nettbutikken til Platekompaniet igår, er det lite igjen av studielånet. :(

Er det noen som har tips til enkle gode retter. Har gått i rett i koppen og brød en dag nå. Det er ikke så spesielt lyse fremtidsutsikter med nudler og suppe den nærmeste måneden.

Hva er forresten ditt favorittmåltid? Favoritten for meg er noe så norskt som fårikål. Men jeg er også glad i taco, pizza eller det å ta en tur på McDonald's. Blir vel lite av det den neste måneden tenker jeg.

Endret av gustav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting vi hadde til middag i stad: Bacon etter eget behov (vi hadde

250g, tror jeg), stek dette. Kok blomkål og brokkoli. Lag en saus av en klatt smør, tre ss mel, noe melk, noe ost, dette ser du selv, hvor tykk/tynn du vil ha sausen. Legg grønnsakene i en form, hiv baconet over, tøm sausen over, og la stå i ca 25 min i ovnen, kan ikke huske hvor lenge, men dette er bare å smake seg til eller se. Bòn apetìt!

Lenke til kommentar
En ting vi hadde til middag i stad: Bacon etter eget behov (vi hadde

250g, tror jeg), stek dette. Kok blomkål og brokkoli. Lag en saus av en klatt smør, tre ss mel, noe melk, noe ost, dette ser du selv, hvor tykk/tynn du vil ha sausen. Legg grønnsakene i en form, hiv baconet over, tøm sausen over, og la stå i ca 25 min i ovnen, kan ikke huske hvor lenge, men dette er bare å smake seg til eller se. Bòn apetìt!

5030537[/snapback]

Mmmm, fikk vann i munnen. Moren til eks-dama lagde det en gang. Utrolig godt. Det skal jeg prøve selv.

Forøvrig enig i at havregrøt kan være en bra start på dagen.

Lenke til kommentar

- FirstPrice-nudler: 10,- for en fempakning. To, tre slike er en fullverdig middag.

- Bogskinke på boks og lomper. 35,- for to måltider, ett om man er sulten.

- Ris og Kikkoman soyasaus. Sterkt undervurdert og grisebillig. Kjøp gjerne en femkilos-sekk i din lokale Allah-jalla-butikk så du har en stund. :)

Lenke til kommentar

Er av og til enkelte lettlurte veldedighetsorganisasjoner stiller seg opp og deler ut suppe til de som vil ha.. Koster visst ingenting, men du må passe på å ha på deg litt stygge klær da :D

mmmm, ris og soyasaus. Ris og Thousand Island er også ganske digg. I det hele tatt ris med litt smak til, det er billig og bra.

Bor du i samme by som mamma og pappa? Snylting er jo den beste måten å spare penger på...

Lenke til kommentar
Ris og bearnaisesaus! :fun:

5034865[/snapback]

Da oppgraderer jeg din bearnaisesaus til en saus som heter cafè de paris, koster 11 kr på meny:P

dette er ikke billig, meen nammenamm

2 måltid

kyllingfilè, som steikes på sterk varme med masse smør og masse NATVIGSgrillkrydder, sammen med masse ris og cafè de paris nammmenamm...

ja og en cola :love:

Edit

etter att fatteren har vært ute av hus 3-4 uker har jeg funnet ut atte det er billigste er og spise hos kompiser, eller tanter og onkler :D

Endret av Best0
Lenke til kommentar

Poteter... poteter.. og igjen poteter.. Poteter er jo så godt! Hvorfor ikke bare leve av det?

en dag kan du ha poteter med brun saus.. en anen dag poteter med bernaise saus.. en anen dag poteter med peppersaus.. en anen dag poteter med rødsaus.. en anen dag poteter med bretagne kylling saus.. En anen dag poteter med ostesaus.. en anen dag poteter med fiskesaus?... en anen dag poteter med stekt løk.. En anen dag poteter med stekt løk og bernaise saus.. en anen dag poteter med stekt løk bernaise saus og biff.. osv osv...

Glem ris! og glem spageti(eller åssen det skrives) poteter er tingen!

Uansett så burde du ta en tur innom forskjellige butikker å sjekke på tilbudene! Du får garantert noe billig kyllingfilet og indrefile hvis du bare leter litt..

Lenke til kommentar

Spring på Rema 1000. Var der i dag, og da hadde de 1kg ribbe til 28kr pr kg. Det blir mange middager av!

Kjøper du nudler kan du jo skjære kjøttet i tynne små skiver (fx. ca 1,5cmx0,5cmx4cm. Kjøttet steker du sammen med sterkt krydder, hvis du liker det. Og skjær noen paprikabiter ev. andre grønnsaker sammen (gulrøtter) som du steker sammen med kjøttet.

Så lager du nudler, beholder "nudlevannet" etter du er ferdig, og bruker dette sammen med kjøttet og nudlene i en bolle. Smaker yummi! Ekte Chinese style nudler :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...