gustav Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Etter å ha kjøpt DVD'er for over 3000 kroner i Nettbutikken til Platekompaniet igår, er det lite igjen av studielånet. Er det noen som har tips til enkle gode retter. Har gått i rett i koppen og brød en dag nå. Det er ikke så spesielt lyse fremtidsutsikter med nudler og suppe den nærmeste måneden. Hva er forresten ditt favorittmåltid? Favoritten for meg er noe så norskt som fårikål. Men jeg er også glad i taco, pizza eller det å ta en tur på McDonald's. Blir vel lite av det den neste måneden tenker jeg. Endret 20. oktober 2005 av gustav Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Havregrøt er faktisk godt og enkelt å lage. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 En ting vi hadde til middag i stad: Bacon etter eget behov (vi hadde 250g, tror jeg), stek dette. Kok blomkål og brokkoli. Lag en saus av en klatt smør, tre ss mel, noe melk, noe ost, dette ser du selv, hvor tykk/tynn du vil ha sausen. Legg grønnsakene i en form, hiv baconet over, tøm sausen over, og la stå i ca 25 min i ovnen, kan ikke huske hvor lenge, men dette er bare å smake seg til eller se. Bòn apetìt! Lenke til kommentar
gustav Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 En ting vi hadde til middag i stad: Bacon etter eget behov (vi hadde 250g, tror jeg), stek dette. Kok blomkål og brokkoli. Lag en saus av en klatt smør, tre ss mel, noe melk, noe ost, dette ser du selv, hvor tykk/tynn du vil ha sausen. Legg grønnsakene i en form, hiv baconet over, tøm sausen over, og la stå i ca 25 min i ovnen, kan ikke huske hvor lenge, men dette er bare å smake seg til eller se. Bòn apetìt! 5030537[/snapback] Mmmm, fikk vann i munnen. Moren til eks-dama lagde det en gang. Utrolig godt. Det skal jeg prøve selv. Forøvrig enig i at havregrøt kan være en bra start på dagen. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Hva med å handle all mat på Lidl? :!: Kan umulig være særlig godt, men billig er det! OOhh. Får frysninger av tanken på lidl cola Endret 19. oktober 2005 av Øssa Lenke til kommentar
johnj Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 - FirstPrice-nudler: 10,- for en fempakning. To, tre slike er en fullverdig middag. - Bogskinke på boks og lomper. 35,- for to måltider, ett om man er sulten. - Ris og Kikkoman soyasaus. Sterkt undervurdert og grisebillig. Kjøp gjerne en femkilos-sekk i din lokale Allah-jalla-butikk så du har en stund. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 - Ris og Kikkoman soyasaus. Sterkt undervurdert og grisebillig. 5031367[/snapback] Glimrende forslag Ris og soyasaus er jo kanon! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Salat (liker ikke selv) Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ris og bearnaisesaus! Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Er av og til enkelte lettlurte veldedighetsorganisasjoner stiller seg opp og deler ut suppe til de som vil ha.. Koster visst ingenting, men du må passe på å ha på deg litt stygge klær da mmmm, ris og soyasaus. Ris og Thousand Island er også ganske digg. I det hele tatt ris med litt smak til, det er billig og bra. Bor du i samme by som mamma og pappa? Snylting er jo den beste måten å spare penger på... Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Spagetti og pølse, Billig og godt. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hva med ostiser ? Elsker den tråden, den minte meg om ostesmørbrød som jeg hadde lagt i glemme boken. Har spist ostesmørbrød til kvelds nesten hver dag sidenden kom ! Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Ris og bearnaisesaus! 5034865[/snapback] Da oppgraderer jeg din bearnaisesaus til en saus som heter cafè de paris, koster 11 kr på meny:P dette er ikke billig, meen nammenamm 2 måltid kyllingfilè, som steikes på sterk varme med masse smør og masse NATVIGSgrillkrydder, sammen med masse ris og cafè de paris nammmenamm... ja og en cola Edit etter att fatteren har vært ute av hus 3-4 uker har jeg funnet ut atte det er billigste er og spise hos kompiser, eller tanter og onkler Endret 20. oktober 2005 av Best0 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Kylling vil jeg påstå er overkommelig med tanke på pris. Andre ting: - Nudler - Tunfisk i pitabrød med rømme og agurk - Fjordland fylt pasta med Dolmio saus og salat Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 http://www.hybelmat.com/ prøvde chilli concanren som står der, det ble suksee!! anbefales Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Spagheti med ketchup og pomfri krydder Lenke til kommentar
gustav Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 http://www.hybelmat.com/ prøvde chilli concanren som står der, det ble suksee!! anbefales 5037091[/snapback] Det var en nyttig side Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg er aldri flink med penger, men en av de smarte invisteringene jeg har gjort er en riskoker. Jeg pleier som regel å leve på ris jeg:) Jasminris er best:D Og så går det mye i brød, olivenbrød har jeg funnet ut holder seg lengst uten å bli tørt. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Poteter... poteter.. og igjen poteter.. Poteter er jo så godt! Hvorfor ikke bare leve av det? en dag kan du ha poteter med brun saus.. en anen dag poteter med bernaise saus.. en anen dag poteter med peppersaus.. en anen dag poteter med rødsaus.. en anen dag poteter med bretagne kylling saus.. En anen dag poteter med ostesaus.. en anen dag poteter med fiskesaus?... en anen dag poteter med stekt løk.. En anen dag poteter med stekt løk og bernaise saus.. en anen dag poteter med stekt løk bernaise saus og biff.. osv osv... Glem ris! og glem spageti(eller åssen det skrives) poteter er tingen! Uansett så burde du ta en tur innom forskjellige butikker å sjekke på tilbudene! Du får garantert noe billig kyllingfilet og indrefile hvis du bare leter litt.. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Spring på Rema 1000. Var der i dag, og da hadde de 1kg ribbe til 28kr pr kg. Det blir mange middager av! Kjøper du nudler kan du jo skjære kjøttet i tynne små skiver (fx. ca 1,5cmx0,5cmx4cm. Kjøttet steker du sammen med sterkt krydder, hvis du liker det. Og skjær noen paprikabiter ev. andre grønnsaker sammen (gulrøtter) som du steker sammen med kjøttet. Så lager du nudler, beholder "nudlevannet" etter du er ferdig, og bruker dette sammen med kjøttet og nudlene i en bolle. Smaker yummi! Ekte Chinese style nudler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå