Gå til innhold

Hvis skjermen ryker / spm.

GeirHH

Anbefalte innlegg

Jeg har nå spurt i to forskjellige butikker og fått to ulike svar.

Sett at skjermen på min bærbare pc (vurderer kjøp) blir ødelagt eller ryker på annen måte. Hvis pcen har utgang til ekstern skjerm, kan man da montere fra den fastsittende? En ny skjerm koster visstnok så vanvittig mye at det knapt vil lønne seg å reparere, men maskina ellers har jo bruksverdi.

På Elkøp sa ekspeditøren at det _ikke_ lot seg gjøre, på Elprice måtte den kvinnelige ekspeditøren spørre seg for og der fikk jeg tilbakemelding om at det lot seg gjøre.

Hvem hadde rett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du egentlig?

Om en skjerm slutter å virke, så går det på garantien med mindre du ødelegger den.

Å montere en ekstern skjerm fast på laptopen?

Det er jo ekstern utgang, og den vil jo virke så lenge resten av maskinen virker og det kun er lcd panelet som er gåent, og den vil derfor fint kunne fungere da om en kobler den til en ekstern skjerm.

Lenke til kommentar

Ja det går fint ann å gjøre dette . Jeg har f.eks en eldre HP Omnibook som jeg demonterte skjermen av og kjørte fint både med ekstern skjerm eller ved bruk sammen med PcAnywhere fra Symantec .

Jeg kjenner også til andre tilfeller hvor dette har fungert fint med andre maskiner .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...