Gå til innhold

en liten spørreundersøkelse

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-08-22 16:18, MrLee skrev:

Alle dere som har en optisk mus som lyser når dere tar strømmen på PC'en (ikke den bak, bare "soft" power off)...dere har P4 systemer, sant?

Nei. Det hender med mitt AMD system og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrur av PC-en hver natt (med mindre jeg ripper DVD-er eller tester stabiliteten..) Ser ikke den store nytten av å ha maskinen på om natta, da den faktisk produserer både lyd og varme. Den er heller ikke på når jeg er på skolen.

Skrur også av PC-en når lynet slår ned i hagen. (drar ut strømkontakten også da)

Min optiske mus lyser ikke når maskinen er av, men skjermen kan lage enkelte lyder.

Gi meg en god grunn for å ha maskinen på 24/7? Jeg har ikke fastlinje.

PS. Jeg bruker ikke bryteren på PSU-en, men bryteren på strømpadda. Det er en viss forskjell..

Amd T-bird 1400@1610MHz

MSI GeForce 2MX400 :grin: 167/200@190/230

"Alt skal klokkes!" (litt i hvert fall..)

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-23 17:28 ]

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke så ofte lynet slår ned i hagen. :wink:

Men i det siste har det vært nære på en del ganger. Sommeren er ikke akkurat ideell for hardware-duder. Varme og tordenvær; en dårlig kombinasjon...

Pga. tordenvær så pleier forresten TV2 å kræsje, og det skjer alltid midt i "24". Det irriterer like mye hver gang!

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg får ikke sove hvis jeg ikke hører suset av vifter og harddisker som går....

Muttern&Fattern får ikke sove hvis de hører suset af vifter&HDD (gammeldagse folk;))

Dessverre sover de praktisk talt oppå PCen, så jeg trekker ut alt om natta+tordenvær. Ganske greit egentlig når absolutt alt er kobla til samme kontakt, da kan jeg trekke ut hele rommet på en gang.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 02:16, ridgea skrev:

hei,

Hvem av dere pleier å skru av pc'en helt av? Da mener jeg at man slår av strømmen til psu'en (bryteren ligger som oftest bak på kabinettet)?

Grunnen til at jeg spør, er fordi at jeg pleier å gjøre det selv, og lurer derfor på om dette er nødvendig.

ps. har en optisk mus, og dens underside lyser hvis jeg ikke slår av strømmen helt.

mvh

--------------

Jeg bruker en rektangel-formet støpsel-boks, som jeg setter ledningene til PC, skjerm og hub i.

Boksen har en rød bryter, som kutter strømen helt. Den er også jordet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-23 18:44, boy2star skrev:

-q-

Boksen har en rød bryter, som kutter strømen helt. Den er også jordet.

-/q

helt og helt, er d lang nok avstand hvis d kommer noen millioner volt igjennom da? :smile:

(hvor mange millioner volt var lyn igjen?)

Hva mener du nå? Grunnen til at jeg bruker denne støpsel-boksen er at jeg ikke gidder å trekke ut alle ledningene hver gang jeg skrur av PC-en :smile:

Hvis det lyner, kan man jo bare trekke ut kontakten til selve støpsel-boksen, for å være på den HELT sikre siden. Men til vanlig, trenger man bare å skru av den røde bryteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...