MemorY Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det skjer hver jævla gang noen bryter grensene litt og filmer det, så kommer alle og roper at det er så ukontrollert og at de ikke eiersans og fornemming. 5039130[/snapback] Litt?? 223 km/t over farstgrensa er jo ikke så mye Men.. blir han ikke stoppet da? Syntes jeg hørte sirener i bakgrunnen rundt 1:22 og litt før. Hvis det er tilfellet er jo mannen gal. Speeder jo bare på igjen med en gang. 5039393[/snapback] Finnes det politibiler som går i over 200 da? 5039468[/snapback] Tipper en Impreza WRX gjør over 200 ja, sammen med mye annet.. Men, som Goophy sier, de følger aldri etter når farten er så høy. 5039560[/snapback] De tar vel bare nummeret på sykkelen hvis de rekker det og dukker opp på døra til vedkommene. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det skjer hver jævla gang noen bryter grensene litt og filmer det, så kommer alle og roper at det er så ukontrollert og at de ikke eiersans og fornemming. 5039130[/snapback] Litt?? 223 km/t over farstgrensa er jo ikke så mye Jeg snakket generelt om de filmene som fins, ikke spesifikt om han som kjører i 303. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Litt?? 223 km/t over farstgrensa er jo ikke så mye De tar vel bare nummeret på sykkelen hvis de rekker det og dukker opp på døra til vedkommene. 5039613[/snapback] Er folk som har kjørt fortere enn det med både bil og MC på norske veier. Og du tror noen kjører så fort med skilter på? Lurt. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 menne.. blir han stoppa av snuten, eller ikke? Lenke til kommentar
The zero Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 For en idiot... Ikke noe mer å si! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) En Impreza klarer nok ikke å akslere så fort, kjøre så fort i svingene og kjøre så smidig. Så det er nok ikke vitsen å prøve engang. Endret 21. oktober 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
The zero Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nå svarer han på spørsmål på dagbladet.no! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Herregud så latterlig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hvorfor reagerer alle så overrasket da? Aldri blitt forbikjørt av noen på mc i over 200 km/t? Dette skjer ganske ofte på motorveier og landeveier, disse legger ut en eksisterende film for å få i gang en diskusjon og det er bra. Hvorfor skal man bygge en dyr opera som gamlinger går på og ikke noen baner som stort sett alle under 50-55 år kan nyte godt av? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Som tidligere nevnt, rart dere er så overrasket. Slik kjøring forekommer hundrevis av ganger pr år, først nå det bli satt søkelys på det pga media. Dere blir jo så lett provosert, ingen av dere som reagere slik når en selvmordsbomber går i lufta og faktisk dreper noen, så vidt jeg vet ble ingen drept i denne filmen. Hvor provoserte blir dere om jeg sier at en gang så kjørte jeg med passasjer, i en 60 sone på en 650cmm motorsykkel. Ingenting antagelig vis, før jeg sier at luftmotstanden er stor i 200kmt, å at jeg snart er gammel nokk til å ta lappen på bil. Burde jeg vært på veiene eller? ikke hvis det jeg skriver er sant. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 200km/h med passasjer i ei 60-sone er nok ingen vinner, nei. Av flere grunner; 1. Ei 60-sone er som oftest litt befolka eller lignende, i motsetning til filmen som tar plass på en Europavei uten noe bebyggelse og 1 bil. 2. Det sitter faktisk noen på med deg. 3. Du er ikke gammel nok til å kjøre en slik sykkel. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 4. En som er så ung kan umulig ha tilstrekkelig erfaring til å håndtere en 650cc skikkelig. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ingen av linkene som er lagt ut til den filmen funker. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ingen av linkene som er lagt ut til den filmen funker. 5044538[/snapback] denne skal funke http://www.baneviken.com/filmer/Grisekjoring1.wmv Lenke til kommentar
Grimboo Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Tre ting er tull med den videoen: 1. Å kjøre tulling på den måten er tull. 2. Å bruke en slik video som argument i debatten om flere motorbaner er tull. 3. Å tro at føreren faktisk kjører i 303 km/h er tull. Denne motorsykkelen har speedometer koblet til motoren, noe som betyr at med lavere giring, ved å skifte drev, så vil speedoen vise ganske mye mer enn virkelig fart. Ved å se hvor lang tid han bruker over kjente strekninger så kan man se at der speedoen viser 270 går det trolig ikke i mer enn 220. Dette stemmer også med inntrykket man får av farten i svingene. Jeg har null tro på at han klarer å ta en så pass krapp sving i 300 km/h. Juks, skryt, jug og fanteri altså. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Nå svarer han på spørsmål på dagbladet.no! 5040882[/snapback] Jepp det gjorde han, og han svarte på mitt spørsmål Jeg spurte: Kjipt på vanlig veier? Hvis vi sier at dere får en egen bane å kjøre på da. Hordan vil det være på de vanlige veiene for dere? Etter å ha kjørt i over 200 km\t på en bane, så vil det vel føles ut som sneglefart på en vanlig vei. Tror du ikke at disse banene kan få flere til å sette opp hastigheten på vanlige veier fordi det går for sakte? Innsendt av: Andyax Han svarte: Det viser seg av erfaring at folk som kjører på bane kjører roligere i trafikken, dette gjelder jo selvsagt ikke alle, dessverre.. Arne & Frank Selv syntes jeg det var et teit svar av han. Men men.... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Så det. Og blandt folk som kjører en sjelden gang på bane og ikke driver aktiv racing tror jeg nok det er svært utbredt å kjøre litt fra seg på veiene også. Håpløst å skulle legge ut en video av en som kjører fort på MC for å få en ny bane. Hva med å heller prøve å rekruttere folk til motorsportmiljøet, er det baner først og fremst blir bygget for, ikke for at hvemsomhelst skal kunne kjøre fra seg på en track-day. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Like artig hver gang en slik video kommer ut i media. Både politi og folk generelt blir forferdelig sjokkerte og tror at dette er første gang noe slikt har hendt. Jeg bor i Arendal og kan se E18 fra der jeg sitter nå, og om nettene hører jeg rett som det er biler/motorsykler som drar på. Strekningen Arendal-Grimstad er en populær strekning å teste kjøretøyet sitt på blant folk i nærheten....tviler på at det går mange dagene mellom hver gang noen har godt over 200 der. Fyren som lagde videoen har oppnådd akkurat det han ville, nemlig oppmerksomhet i bøtter og spann. Hvis politiet er redd for en smitteffekt hadde det vært en jævlig god begynnelse å la være å brette seg ut i media og kommentere videoen i det vide og det brede. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Like artig hver gang en slik video kommer ut i media. Både politi og folk generelt blir forferdelig sjokkerte og tror at dette er første gang noe slikt har hendt. Jeg bor i Arendal og kan se E18 fra der jeg sitter nå, og om nettene hører jeg rett som det er biler/motorsykler som drar på. Strekningen Arendal-Grimstad er en populær strekning å teste kjøretøyet sitt på blant folk i nærheten....tviler på at det går mange dagene mellom hver gang noen har godt over 200 der. Fyren som lagde videoen har oppnådd akkurat det han ville, nemlig oppmerksomhet i bøtter og spann. Hvis politiet er redd for en smitteffekt hadde det vært en jævlig god begynnelse å la være å brette seg ut i media og kommentere videoen i det vide og det brede. 5051300[/snapback] Bor også i Arendal, Power likzom! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Tre ting er tull med den videoen:1. Å kjøre tulling på den måten er tull. 2. Å bruke en slik video som argument i debatten om flere motorbaner er tull. 3. Å tro at føreren faktisk kjører i 303 km/h er tull. Denne motorsykkelen har speedometer koblet til motoren, noe som betyr at med lavere giring, ved å skifte drev, så vil speedoen vise ganske mye mer enn virkelig fart. Ved å se hvor lang tid han bruker over kjente strekninger så kan man se at der speedoen viser 270 går det trolig ikke i mer enn 220. Dette stemmer også med inntrykket man får av farten i svingene. Jeg har null tro på at han klarer å ta en så pass krapp sving i 300 km/h. Juks, skryt, jug og fanteri altså. 5044932[/snapback] Han har så å si så god fart den sykkelen kan få. Å tro at det er rett over 200km/t er jo helt latterlig. Disse sykkelene har toppfart på ca 300km/t, så at han har så mye mindre tviler jeg sterkt på. Den svingen er sinnsykt svak. Har kjørt der masse ganger før selv. At han må legge seg så mye ned som han gjør i den svingen beviser bare at han har veldig høy fart. Er nok ikke juks å fanteri dette du Endret 24. oktober 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå