Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Arendal-Grimstad på 2 min

MAC_USER

Anbefalte innlegg

Han har iallefall valgt et tidspunkt da det ikke er så mange biler ute på veien, så litt ansvarlig er han iallefall....

5031468[/snapback]

Ehh, håper virkelig du spøker. Dette er idiotfakter av største rang og vedkommende viser total mangel på respekt for andres liv. Han har null kontroll over dette "stuntet", og det er et under at ingen ble skadd. Hadde faktisk fått en god følelse hvis jeg hadde kommt mot ham med en DIGER trailer, slik at han ble most for evig og alltid. Slike folk burde aldri fått lappen på noe som helst, og han bør få seg et par år med pallespikring hvis han blir tatt.

5032080[/snapback]

Var delvis spøk ja. Jeg er helt enig i at dette var et meget risikofyllt stunt som hadde hadde fortjent sin straff for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor folk blir så overrasket. Dette er ting som skjer dagelig i Norge om sommeren. Er bare ikke alle som filmer det. Greit nok det går fort, men har sett mye værre ting enn det der. Er jo ikke trafikk på veien, så så mange andres liv enn sitt eget setter han ikke i fare.

Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at dette var rimelig rått å se. Det mest imponerende er hvor fort personen kjører i svingene. Ligger helt nedpå asfalten. Skulle ikke forundre meg om dette er en erfaren banekjører.

5033236[/snapback]

Nei, dette er overhode ingen erfaren banekjører. De er klar over farene ved å kjøre slik på veiene. Han/hun her har nok dessverre fått all erfaringen sin på normale veier.

5033245[/snapback]

Unskyld? Det var et temmelig teit utsagn. Kan komme med et eksempel som driver utsagnet ditt ned i gjørma der det hører hjemme. I karate som jeg personlig har drevet med i fem år, så blir man grundig lært opp til at man ikke skal bruke karate i noen situasjoner. Men alikevell så skjedde det faktisk her for ikke så lenge siden at en av lederne i norges karateforbund brukte karate/vold på gaten. Det blir det samme som i denne situasjonen, motorsykkelisten er høyst sannsynlig en erfaren banekjører. Det er ikke hvem som helst som klarer å manøvrere en motrosykkel i 300Km/t

Lenke til kommentar
Han har iallefall valgt et tidspunkt da det ikke er så mange biler ute på veien, så litt ansvarlig er han iallefall....

Tenkte det samme. Er null trafikk på veien, så det er kanskje tatt (innspilt) tidlig på morgenen?

Jeg la merke til at det var regn, men veibanen var likevel relativt tørr. Skummelt bare det.

Når han kjører på et hjul og kommer seg ned på to hjul igjen, så har ikke han mye kontroll. Holdt også på å kjøre ut en gang.

Men at sjåføren er totalt blottet for kontroll, selvmordsforsøk osv., den kjøper jeg ikke helt. Ønsker likevel ikke å se flere sånne videoer.

5032616[/snapback]

Ja, er få biler på veien. Noe som tyder på at han iallefall har mer respekt for andres liv enn sitt eget. Noe som iallefall er bedre enn om hadde kjørt mitt på dagen.

Lenke til kommentar
Sjekk her da!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/20/447037.html

Alt jeg legger ut på nettsidene mine, legges ut for å provosere. Slik kjøring skjer hver eneste dag fordi det ikke finnes nok tilbud andre steder, sier bergenseren Arne Viken (25) til Dagbladet.no.

Som ja sa, det er ikke tilbud, derfor gjør de det.

Edit: flere filmer finner dere her..

http://www.baneviken.com/

5035986[/snapback]

Kan ikke gjøre sånn bare fordi "det ikke finnes nok tilbud". Bullshit. Det er ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar
Sjekk her da!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/20/447037.html

Alt jeg legger ut på nettsidene mine, legges ut for å provosere. Slik kjøring skjer hver eneste dag fordi det ikke finnes nok tilbud andre steder, sier bergenseren Arne Viken (25) til Dagbladet.no.

Som ja sa, det er ikke tilbud, derfor gjør de det.

Edit: flere filmer finner dere her..

http://www.baneviken.com/

5035986[/snapback]

Kan ikke gjøre sånn bare fordi "det ikke finnes nok tilbud". Bullshit. Det er ingen unnskyldning.

5036460[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke lov, men er faktisk enig i det han vil fremheve. Det er alt for få baner i Norge, 3 stk! Dette er bare hans måte å demonstrere på. Han er overhode ikke ut etter å skade noen, han vil nok bare sjokkere.

Lenke til kommentar

Er enig i at det er alt for få skikkelige baner her til lands. Er vel Rudskogen, vålerbanen og den i møre og romsdal som Autofil pleier å bruke. I tillegg må man ha div. lisenser som koster en del. Det å bare leie en bane koster også et 5 sifret beløp, og defor blir det stort sett kun til at folk får kjørt et par ganger i året på Gatebil og slikt.

Men, blir vel ikke like spennende for råkjørerne å kjøre på bane :hmm:

Lenke til kommentar
Edit: latterlig. Fyren bruker jo ikke 2 min fra Arendal til Grimstad. Filmen er 5 min lang og starter på nidelvbroa i retning nedenes, ca 7 km fra Arendal.

5032482[/snapback]

I tillegg stopper han mer eller mindre opp en gang. Nå har jeg ikke avstanden Arendal - Grimstad, men 2,5 mil var nevnt. For å kjøre 25 km på 2,5 minutter må han ha en gjennomsnittshastighet på 600 km/t.

Så tittelen på filmen er nok noe overdrevet :)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig ghostrider siden så mange nevner dette?

5038916[/snapback]

http://www.ghostridermovie.net/

Edit: hm, var ikke hjemmesiden nei.

Edit2: Eller jo :p her er trailere fra filmene hans: http://www.ghostridermovie.net/?p=multimedia

Edit3: Dere må se traileren for Ghost Rider, Goes Undercover: http://swear.1g.fi/files/GR_4_Trailer.zip (høyreklikk-save as)

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

1. Til de som ikke sier han har kontroll; Lei en bane, få en sykkel opp i 300km/h, pluss å ta den fra 60 til 180 på bakhjulet. Deretter skal du få lov å si at han ikke har kontroll. Det skjer hver jævla gang noen bryter grensene litt og filmer det, så kommer alle og roper at det er så ukontrollert og at de ikke eiersans og fornemming. Nå har det seg slik at de som kjører slik svært ofte har JÆVLI god kontroll på bilene, og tilbringer en tid i disse. Jeg er sikker på at disse folka er tryggere i 80 enn en normal sjåfør er i 60, fordi de vet hvordan man skal beherske den om noe skulle skje.

2. Til de som mener man kan leie seg en bane; Det koster HEST mye penger å gjøre det, samt at det finnes rundt 3 baner i Norge som funker til slikt som filmen viser. Om man da bor på vestlandet, så er det jævli langt til nærmeste bane, siden en ligger i Våler, en i Østfold og en i Nordland (litt usikker på plasseringa til Arctic Raceway Circle eller hva den heter).

3. Det finnes jo flere filmer som viser nordmenn i 300km/h om man leter litt, men så klarte media å blåse den opp som pokker. Litt idiotisk. Hadde ikke media blåst den opp hadde minimalt folk sett den, og dermed hadde politiet vertfall kunne dempa den "gjentagelse basert på filmen"-teorien sin.

4. Jeg forsvarer ikke på noen måte at han kjører i 300km/h på norske veier uten tillatelse, MEN det finnes en del lyspunkter, som en del folk her overhøvler glatt fordi det er morsommere å fokusere på det negative. Blant annet at han faktisk har erfaring fra sykkelkjøring (noen sa han hadde 50.000km banekjøring bak seg), samt at han gjør det på et tidspunkt med lite trafikk (ser vel 2 biler i løpet av 6 minutter ellerno). Det har faktisk en del å si, selv om det ikke i det hele tatt oppveier for det han gjør på. Det blir samma greiene som den diskusjonen med han som ble tatt i fotoboks her på forumet. Noen nekta glatt og innse at det faktisk fantes formildene omstendigheter, det var morsommere å rope at han fortjente fengsel.

5. Det er alltid like morsomt å se på "det er lett å være barsk på Internet". Jeg ville gjerne ha sett den her som hadde lagt bilen sin i motsatt kjørefelt og frontkollidert med en sykkel i over 200, evt dulta borti sykkelen når han kjørte forbi. Jeg syns ikke det er det spott bedre enn å kjøre fort. Om du måker ned en som kjører i 200 på sykkel, så er du ikke døyten bedre selv. Du kan selv tenke deg utfallet, og som enden sa; jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger før jeg hadde anmeldt en som hadde gjort slikt med viilje. Hadde kanskje ikke vært like morsomt i retten: "Eh, nei han kom jo så fort, og det liker jeg ikke, så jeg tok saken i egne hender og dulta han overende".

Av en ellerannen grunn så gjør ikke politiet det på denne måten.. Lurer på hvorfor.

Lenke til kommentar
Men.. blir han ikke stoppet da? Syntes jeg hørte sirener i bakgrunnen rundt 1:22 og litt før. Hvis det er tilfellet er jo mannen gal. Speeder jo bare på igjen med en gang.

5039393[/snapback]

Finnes det politibiler som går i over 200 da?

5039468[/snapback]

Tipper en Impreza WRX gjør over 200 ja, sammen med mye annet..

Men, som Goophy sier, de følger aldri etter når farten er så høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...