Gå til innhold

Arendal-Grimstad på 2 min


MAC_USER

Anbefalte innlegg

Si fra neste gang de skal kjøre, så skal jeg være behjelpelig med en spikermatte...

 

Jeg driter en lang marsj i om folk vil kjøre langt over grensen til det forsvarlige med take på fart, men de for søren meg holde seg på lukkede baner, og ikke sette andres liv og helse på spill. Hadde jeg visst hvem det var hadde det ikke kostst meg to kalorier å melde de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror egentlig han mente det ironisk. Hvis man først skal kjøre i 300, så hvorfor ikke ta en tur til Tyskland der det faktisk, på enkelte strekninger er lovlig og forholdene er lagt til rette for det? Bare idioter som gjør slikt.

5032570[/snapback]

Hvem mente det ironisk? Jeg har ikke sitert noen, ergo har jeg ikke kommentert noe annet en videoen. Hvem du sikter til har jeg problemer med å se ...
Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at dette var rimelig rått å se. Det mest imponerende er hvor fort personen kjører i svingene. Ligger helt nedpå asfalten. Skulle ikke forundre meg om dette er en erfaren banekjører.

 

Selvfølgelig er dette helt forkastelig, men jeg tror ikke folk vil slutte å gjøre det uansett. Det man burde gjøre var å opprette noen steder i landet, hvor folk kan teste kjøretøyene sine på lukket bane. Det er relativt trygt, man skader ihvertfall ikke andre enn seg selv, og man blir kanskje roligere i traffikken. Mange har et behov for slike adrenalinkikk, av samme grunn som får basehoppere til å risikere livet.

Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at dette var rimelig rått å se. Det mest imponerende er hvor fort personen kjører i svingene. Ligger helt nedpå asfalten. Skulle ikke forundre meg om dette er en erfaren banekjører.

5033236[/snapback]

Nei, dette er overhode ingen erfaren banekjører. De er klar over farene ved å kjøre slik på veiene. Han/hun her har nok dessverre fått all erfaringen sin på normale veier.
Lenke til kommentar

Det var litt tøft eller, er noen som kjenner han sånn at det er mulig å få tatt på ham før han kjører seg ihjel. :wallbash: Er vel bare å håpe at han ikke tar med seg noen andre når det går til helvete.

 

Og til Det Dvergiske Kaffebord. Å bruke ordet ansvarlig om en som kjører i 300+ på norske veier :thumbup:

Så lenge fyren ikke heter Valentino Rossi og er verdensmester i motogp for fjerde året på rad, så er det bare en ting å si IDIOT (ikke DDK, jeg mener)

Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig folk så veldig forbauset over akkurat denne filmen, og spesielt politiet? Vi har jo alle sett slike getaway filmer. "Getaway In Stockholm"-filmene blir jo til og med gitt ut på DVD, selv om dette er i Sverige. Den store reaksjonen kommer vell bare fordi det er i Norge..? Men nå har vi jo sett flere nyhetsinnslag om ungdommer som råkjører i tunneler om natten og burner på offentlige plasser. De kan heller kjøre på bane, ok. Men det er utrolig få baner i Norge, derfor driver de å kjører på veiene i steder. Det er klart de gjør dette for å få et enormt kick.

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at dette var rimelig rått å se. Det mest imponerende er hvor fort personen kjører i svingene. Ligger helt nedpå asfalten. Skulle ikke forundre meg om dette er en erfaren banekjører.

5033236[/snapback]

 

Dette er jo ingeting i forhold til det han prøver å etterligne, nemlig ghostrider filmene. Du burde ta en titt på dem, men ikke bli inspirert :p

 

Ghostrider har blitt rimelig kjent pga disse filmene. Skal blant annet kjøre i en SCC Aero bli i Ultimate rally. Bilen får han tildelt av Kimble som har vunnet gumballrallyet en eller flere ganger, husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Han har iallefall valgt et tidspunkt da det ikke er så mange biler ute på veien, så litt ansvarlig er han iallefall....

5031468[/snapback]

Så hvis jeg skulle finne på å kjøre i 150km/h midt i en bykjerne på en tid hvor det er lite trafikk så er jeg litt ansvarlig?

5033508[/snapback]

Du er litt mer ansvarlig på en særdeles teoretisk ansavarlighetsskala .

Selv pleier jeg alltid å kjøre i minst 150 km/t gjennom boligstrøk, forbi skoler og barnehager og slikt. Dette ut fra at det statistisk sett er slik at jo kortere tid du tilbringer i slike områder, jo mindre sannsynlig er det at det skjer ett uhell.

:roll:

Lenke til kommentar
Han har iallefall valgt et tidspunkt da det ikke er så mange biler ute på veien, så litt ansvarlig er han iallefall....

5031468[/snapback]

Så hvis jeg skulle finne på å kjøre i 150km/h midt i en bykjerne på en tid hvor det er lite trafikk så er jeg litt ansvarlig?

5033508[/snapback]

Du er litt mer ansvarlig på en særdeles teoretisk ansavarlighetsskala .

Selv pleier jeg alltid å kjøre i minst 150 km/t gjennom boligstrøk, forbi skoler og barnehager og slikt. Dette ut fra at det statistisk sett er slik at jo kortere tid du tilbringer i slike områder, jo mindre sannsynlig er det at det skjer ett uhell.

:roll:

5033559[/snapback]

Vel, poenget var å fremheve at man overhode ikke er ansvarlig samme når man gjør det. De fleste med litt vett i hodet vet at biler, fotgjengere osv. kan dukke opp når man minst venter det. Dette gjelder selvsagt også tidlig, tidlig på morgenen. Dermed er man ikke spesielt ansvarlig. Hadde vedkommende møtt en bil samtidig som han/hun hadde tatt igjen en bil så hadde vedkommende slitt stygt.
Lenke til kommentar
Han har iallefall valgt et tidspunkt da det ikke er så mange biler ute på veien, så litt ansvarlig er han iallefall....

5031468[/snapback]

Så hvis jeg skulle finne på å kjøre i 150km/h midt i en bykjerne på en tid hvor det er lite trafikk så er jeg litt ansvarlig?

5033508[/snapback]

Du er litt mer ansvarlig på en særdeles teoretisk ansavarlighetsskala .

Selv pleier jeg alltid å kjøre i minst 150 km/t gjennom boligstrøk, forbi skoler og barnehager og slikt. Dette ut fra at det statistisk sett er slik at jo kortere tid du tilbringer i slike områder, jo mindre sannsynlig er det at det skjer ett uhell.

:roll:

5033559[/snapback]

Sant nok det, men skadene blir dog enda større hvis det skulle skje en ulykke.

 

Edit: leif

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Han har iallefall valgt et tidspunkt da det ikke er så mange biler ute på veien, så litt ansvarlig er han iallefall....

5031468[/snapback]

Så hvis jeg skulle finne på å kjøre i 150km/h midt i en bykjerne på en tid hvor det er lite trafikk så er jeg litt ansvarlig?

5033508[/snapback]

Du er litt mer ansvarlig på en særdeles teoretisk ansavarlighetsskala .

Selv pleier jeg alltid å kjøre i minst 150 km/t gjennom boligstrøk, forbi skoler og barnehager og slikt. Dette ut fra at det statistisk sett er slik at jo kortere tid du tilbringer i slike områder, jo mindre sannsynlig er det at det skjer ett uhell.

:roll:

5033559[/snapback]

Vel, poenget var å fremheve at man overhode ikke er ansvarlig samme når man gjør det. De fleste med litt vett i hodet vet at biler, fotgjengere osv. kan dukke opp når man minst venter det. Dette gjelder selvsagt også tidlig, tidlig på morgenen. Dermed er man ikke spesielt ansvarlig. Hadde vedkommende møtt en bil samtidig som han/hun hadde tatt igjen en bil så hadde vedkommende slitt stygt.

5033567[/snapback]

Poenget er vel at sjansen er mindre for at den bilen/fotgjengern skal dukke opp når det ikke er så mange som kan dukke opp enn midt i rushtrafikken (overdrivelse, ja takk)

Lenke til kommentar
Dette er jo ingeting i forhold til det han prøver å etterligne, nemlig ghostrider filmene. Du burde ta en titt på dem, men ikke bli inspirert :p

 

Ghostrider har blitt rimelig kjent pga disse filmene. Skal blant annet kjøre i en SCC Aero bli i Ultimate rally. Bilen får han tildelt av  Kimble som har vunnet gumballrallyet en eller flere ganger, husker ikke helt.

5033533[/snapback]

 

Beklager å måtte skuffe, men dette ble det aldri noe av. GhostRider kunne ikke møte opp pga familie problemer :( menmen, famile kommer jo først!

Dessuten hadde han kicka rumpa til kimble uansett, hvis du ser slutten av GR 2, så ser du at han kan kjøre mer en bare motorsykkel :cool:

Dessuten slippes den neste GhostRider DVDen 25 oktober! 4 dager til! Har en kompis som forhåndsbestilte så jeg å han skal se den på 42tommers plasma.

Digger kjøring, gleder meg til å ta lappen om 2mnd :D Fart gir et sinnsykt kick, kan godt forstå at noen blir fristet til slik kjøring.

Lenke til kommentar

Eneste som irriterer meg her er at noen har endret navn på filmen og lagt den ut igjen..

Har nå en film som heter arendalgrimstad.wmv og en som heter Grisekjoring1.wmv, begge like. Ellers synes jeg at slik kjøring er kult å se på, men ikke når jeg vet det er i virkeligheten og at folk kan bli skadet.

Lenke til kommentar

Sjekk her da!

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/20/447037.html

 

Alt jeg legger ut på nettsidene mine, legges ut for å provosere. Slik kjøring skjer hver eneste dag fordi det ikke finnes nok tilbud andre steder, sier bergenseren Arne Viken (25) til Dagbladet.no.

 

Som ja sa, det er ikke tilbud, derfor gjør de det.

 

 

Edit: flere filmer finner dere her..

 

http://www.baneviken.com/

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...