BigJackW Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Har kikka litt på "Windows oppgavebehandling", der så jeg at Windows brukte mye i vekselfil. Se på disse bildene Idl: Load: Endret 24. oktober 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Wow! 82 kjørende prosesser! Ikke rart du bruker mye ressurser... På min maskin kjører 23 prosesser etter oppstart av WinXP Home. Når jeg jobber med flere programmer samtidig kommer den opp i rundt 30. Men 82..... ? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Maskina mi er pakkful av mange programmer, vil ikke formatere hdd`en før jeg får meg ny hdd:P Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Wow! 82 kjørende prosesser! Ikke rart du bruker mye ressurser... På min maskin kjører 23 prosesser etter oppstart av WinXP Home. Når jeg jobber med flere programmer samtidig kommer den opp i rundt 30. Men 82..... ? 5033302[/snapback] Jeg skal se hvor mange prosesser som kjører nå min maskina starter opp. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Slik ser det ut etter oppstart av Windows XP Pro: Endret 21. oktober 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Wow! 82 kjørende prosesser! Ikke rart du bruker mye ressurser... På min maskin kjører 23 prosesser etter oppstart av WinXP Home. Når jeg jobber med flere programmer samtidig kommer den opp i rundt 30. Men 82..... ? 5033302[/snapback] Jeg skal se hvor mange prosesser som kjører nå min maskina starter opp. 5034089[/snapback] Du trenger da ikke formatere for å skru av noen prosesser. Bare start msconfig å ta vekk hakene for de du ikke trenger under Oppstart-fanen. Du kan med hell skru av mange servicer også. Selv har jeg deaktivert 29 av de servicene som blir installert med XP. de fleste er helt unødvendige for en vanlig hjemmebruker. Bare si fra om du trenger råd om hvilke prosesser/servicer du vil fjerne. Du kan også finne mye nyttig her: www.blackviper.com Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Slik ser det ut etter oppstart av Windows XP Pro: 5034145[/snapback] Kødder du ? 81 prosesser etter windows oppstart, og du har kun 512MB ram. Tror du bør ta av mange prosesser ja.... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Slik ser det ut etter oppstart av Windows XP Pro: http://i6.photobucket.com/albums/y203/BigJ...teroppstart.jpg 5034145[/snapback] Kødder du ? 81 prosesser etter windows oppstart, og du har kun 512MB ram. Tror du bør ta av mange prosesser ja.... 5036179[/snapback] Kødder ikke Tar ca. 5 -> 8 minutter før maskina er ferdig med å jobbe etter oppstart :S Endret 20. oktober 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Vel, hvis det er sånn du vil ha det så.... Du har nå fått råd om hva du kan gjøre nå, hvis du vil bruke ressursene dine til noe mer nyttig Lenke til kommentar
toretors Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Post bilde av prosessene. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Her er prosessene, er ikke alle men det er de som bruker mest minne. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ser du har msmgs og msnmsgr, tror kanskje msmgs er ett virus men er ikke helt sikker, mener på å ha hørt noe om det tidligere Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ser du har msmgs og msnmsgr, tror kanskje msmgs er ett virus men er ikke helt sikker, mener på å ha hørt noe om det tidligere 5043178[/snapback] Msmsgs.exe er Windows Messenger.....kan også være W32.Alcarys.B@mm worm... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du burde nok gjøre et søk etter adware/spyware (reklame/spionprogrammer) på maskina di. Bruk gjerne en to-tre forskjellige antispioner, da ikke et program får med seg alt. Den store sikkerhetsguiden! Deretter burde du lese "Raskere Windows (og oppstart)" i signaturen. Lykke til med å få prosessene ned til under 30! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du kan fjerne alle de det står "Vegard Stene sø..." på. Dette er programmer du selv har installert som selv har lagt seg til i windows-oppstarten. Disse har egentlig ingen praktisk nytte hvis du ikke vet selv at du bruker dem ofte da. Ligg unna de som heter "SYSTEM", "NETTVERKSTJENESTE" OG "LOKAL TJENESTE" - disse er kritiske systemprosesser. Gå til Start -> Kjør... og skriv: msconfig. Så går du til fanen "Oppstart" og fjerner de jeg nevnte. da får du en MYE raskere og bedre maskin. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Ikke får å være slem, men jeg sitter å små-ler litt her. Lurer veldig på hvordan systray ditt ser ut. Oppgavelinjen er vel helt borte? Er et under at maskina di starter i det hele tatt. Syns synd på PC'n din jeg Endret 22. oktober 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Hehe, du kan no få se systray Jeg bruker ganske stor oppløsning på skjermen (1280X1024) så da blir det litt merre plass Systray: Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hehe, du kan no få se systray Jeg bruker ganske stor oppløsning på skjermen (1280X1024) så da blir det litt merre plass Systray: 5049934[/snapback] Jaha... Men hva er liksom poenget med å sette maskinen din i "sirup-modus"? TRENGER du alle disse programmene? Hva er det du egentlig trenger hjelp til? Jeg har jo gitt deg flere råd om hvordan du kan hjelpe på farten, men du virker ikke noe særlig interessert... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Når maskina først er starta opp så er den ikke treig. Den er faktisk ganske rask, men jeg skulle hatt den raskere. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Når maskina først er starta opp så er den ikke treig. Den er faktisk ganske rask, men jeg skulle hatt den raskere. 5050943[/snapback] Skjønte det, det var derfor jeg foreslo dette i en tidligere post, følger du disse rådene får du en MYE raskere maskin med en mye raskere oppstart: Du kan fjerne alle de det står "Vegard Stene sø..." på (i prosesslista di). Dette er programmer du selv har installert som selv har lagt seg til i windows-oppstarten. Disse har egentlig ingen praktisk nytte hvis du ikke vet selv at du bruker dem ofte da. Ligg unna de som heter "SYSTEM", "NETTVERKSTJENESTE" OG "LOKAL TJENESTE" - disse er kritiske systemprosesser. Gå til Start -> Kjør... og skriv: msconfig. Så går du til fanen "Oppstart" og fjerner de jeg nevnte. da får du en MYE raskere og bedre maskin. I tillegg kan du deaktivere masse unødvendige servicer, selv har jeg gjort det med 29 av de servicene som var påskrudd som default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå