Gå til innhold

Idl/Load på cpu og Minne. se på dette!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow! 82 kjørende prosesser! Ikke rart du bruker mye ressurser... På min maskin kjører 23 prosesser etter oppstart av WinXP Home. Når jeg jobber med flere programmer samtidig kommer den opp i rundt 30. Men 82..... ?

5033302[/snapback]

Jeg skal se hvor mange prosesser som kjører nå min maskina starter opp.

Lenke til kommentar
Wow! 82 kjørende prosesser! Ikke rart du bruker mye ressurser... På min maskin kjører 23 prosesser etter oppstart av WinXP Home. Når jeg jobber med flere programmer samtidig kommer den opp i rundt 30. Men 82..... ?

5033302[/snapback]

Jeg skal se hvor mange prosesser som kjører nå min maskina starter opp.

5034089[/snapback]

Du trenger da ikke formatere for å skru av noen prosesser. Bare start msconfig å ta vekk hakene for de du ikke trenger under Oppstart-fanen. Du kan med hell skru av mange servicer også. Selv har jeg deaktivert 29 av de servicene som blir installert med XP. de fleste er helt unødvendige for en vanlig hjemmebruker. Bare si fra om du trenger råd om hvilke prosesser/servicer du vil fjerne. Du kan også finne mye nyttig her: www.blackviper.com

Lenke til kommentar
Slik ser det ut etter oppstart av Windows XP Pro:

http://i6.photobucket.com/albums/y203/BigJ...teroppstart.jpg

5034145[/snapback]

Kødder du ?

81 prosesser etter windows oppstart, og du har kun 512MB ram.

Tror du bør ta av mange prosesser ja....

5036179[/snapback]

Kødder ikke :p

Tar ca. 5 -> 8 minutter før maskina er ferdig med å jobbe etter oppstart :S

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Du kan fjerne alle de det står "Vegard Stene sø..." på. Dette er programmer du selv har installert som selv har lagt seg til i windows-oppstarten. Disse har egentlig ingen praktisk nytte hvis du ikke vet selv at du bruker dem ofte da. Ligg unna de som heter "SYSTEM", "NETTVERKSTJENESTE" OG "LOKAL TJENESTE" - disse er kritiske systemprosesser. Gå til Start -> Kjør... og skriv: msconfig. Så går du til fanen "Oppstart" og fjerner de jeg nevnte. da får du en MYE raskere og bedre maskin.

Lenke til kommentar
:lol: Hehe, du kan no få se  systray :p

Jeg bruker ganske stor oppløsning på skjermen (1280X1024) så da blir det litt merre plass  :p

Systray:

systray4qm.jpg

5049934[/snapback]

Jaha... Men hva er liksom poenget med å sette maskinen din i "sirup-modus"? TRENGER du alle disse programmene? Hva er det du egentlig trenger hjelp til? Jeg har jo gitt deg flere råd om hvordan du kan hjelpe på farten, men du virker ikke noe særlig interessert...

Lenke til kommentar
Når maskina først er starta opp så er den ikke treig. Den er faktisk ganske rask, men jeg skulle hatt den raskere.

5050943[/snapback]

Skjønte det, det var derfor jeg foreslo dette i en tidligere post, følger du disse rådene får du en MYE raskere maskin med en mye raskere oppstart:

Du kan fjerne alle de det står "Vegard Stene sø..." på (i prosesslista di). Dette er programmer du selv har installert som selv har lagt seg til i windows-oppstarten. Disse har egentlig ingen praktisk nytte hvis du ikke vet selv at du bruker dem ofte da. Ligg unna de som heter "SYSTEM", "NETTVERKSTJENESTE" OG "LOKAL TJENESTE" - disse er kritiske systemprosesser. Gå til Start -> Kjør... og skriv: msconfig. Så går du til fanen "Oppstart" og fjerner de jeg nevnte. da får du en MYE raskere og bedre maskin.

I tillegg kan du deaktivere masse unødvendige servicer, selv har jeg gjort det med 29 av de servicene som var påskrudd som default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...