mackmera Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei har deaktivert allt av brannmurer på begge pc'ene og laga kontoer med passord samme passord og bruker navn, men greier ikke logge på med eksternt skrivebord, er det noe jeg må gjøre har vert i brannmur og haket av der.... det er i samme nettverk. Feilmeldingen jeg får når jeg forsøker logge på stasjonære fra bærbaren er : Klienten kan ikke kobles til den eksterne datamasinen. Det kan hende at ekstern tilkoblinger ikke er aktivert eller at datamaskinen er for opptatt til og godta nye tilkoblinger. Det er også mulig at nettverksproblemer forhindrer tilkobling. Prøv å koble til på nytt senere. Hvist problemet vedvarer, kontakter du systemansvarlig Hjelp... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Forsøk å installere et nettverk på PCen du skal inn på. Kontrollpanel -> Nytt hjemmenettverk (eller noe lignende) -> velg neste -> velg "Denne datamaskinen kobler til Internet via en gateway" og hak av for fil og skriverdeling. Restart maskinen... Nå kan du logge på maskinen fra en annen. Åpne Remote Dekstop og skriv inn navnet på datamaskinen. Du må skrive inn brukernavn og passord for en administrator for å komme inn. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 høyreklikk på min datamaskin og velg egenskaper. trykk på fanen eksternt og sett hake ved eksternt skrivebord pass på at det er passord på bruker som skal logge inn, eller så vil man pr default ikke kunne logge inn (men man får opp vindu med pålogging uansett da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå