Sensurert Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 skal koble sammen to maskiner og oveføre filer, bruker en krysset kabel, men det jeg lurte på var hvordan jeg overfører filer? hva skal jeg gjøre liksom? Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) ..................Feilpost................. Endret 19. oktober 2005 av erlend_halvorsen Lenke til kommentar
Mith Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Microsoft sin egen howto burde hjelpe deg i gang. Har du en krysset kabel setter du en ende i hvert nettverkskort og setter en statisk ipadresse på begge pcne. Feks. 192.168.2.3 og 192.168.2.4 Når du først har delt en mappe så finner du den ved å skrive \\IPADRESSE\SHARENAME ii enten kjør eller adresse baren i explorer. Håper dette hjelper Endret 19. oktober 2005 av Mith Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 eheh, må nok si mer enn "sett opp en statisk ip" , hvordan hvordan hvordan? Lenke til kommentar
everex Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det du må gjøre er følgende: 1. Sjekke om dere er i samme nettverksgruppe... MSHOME o.l 2. Dere må dele det dere skal overføre. 3. Trykk på søk -> datamaskiner eller personer -> en datamaskin på nettverket, så søker du... Da skal den andre maskinen komme opp. Hvis det ikke fungerer så kan det hende du må slå av brannmur. Men det er ikke alltid man trenger det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå