jdmonstad Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 eldavid: Her er Print Screen av prosessene mine: se vedlegg Ble nødt til å legge ut to bilder for å få plass til alle prosessene. På forhånd tusen takk! Mvh Jon D. Lenke til kommentar
Bols Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 eldavid: Her er Print Screen av prosessene mine: se vedlegg Ble nødt til å legge ut to bilder for å få plass til alle prosessene. På forhånd tusen takk! Mvh Jon D. 5043979[/snapback] Uten at jeg har gått i dybden, så ser det ut som om du bør avinstallere WallCal3 snarest mulig. To etterfølgende samples med ca. 50% cpu betyr at den sannsynligvis er årsaken til problemet. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Oi oi!! Der var det mange prosesser. Du har slik ca 30 for mye, og mye av det er unødvendig og litt spyware. Man trenger ca 14 prosseser for at windows skal fungere, og legg på et par til for brannmur/antivirus. Legg inn windows på nytt med minimalt programmer som legger seg ii minnet, det er litt mer arbeid om du sett deg ned i reg,services og msconfig for å fikse det Og du bruker IE og ikke firewall ikks? Endret 22. oktober 2005 av darkz Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Oi oi!! Der var det mange prosesser. Du har slik ca 30 for mye, og mye av det er unødvendig og litt spyware. Man trenger ca 14 prosseser for at windows skal fungere, og legg på et par til for brannmur/antivirus. Legg inn windows på nytt med minimalt programmer som legger seg ii minnet, det er litt mer arbeid om du sett deg ned i reg,services og msconfig for å fikse det Og du bruker IE og ikke firewall ikks? 5044084[/snapback] Nesja, 50 prosesser er jo akkurat passe Kanskje ikke på en bærbar men... AtW Lenke til kommentar
mkon Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Passe du liksom Er FOR mye uansett det gitt. Mye som går og durer slik at cpu og ram blir belastet, er jo tross alt nok at windows gjør slik Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Passe du liksom Er FOR mye uansett det gitt. Mye som går og durer slik at cpu og ram blir belastet, er jo tross alt nok at windows gjør slik 5044114[/snapback] Jeg er ikke enig i at det er for mye, har kjørende det jeg synes jeg trenger av programmer, og CPUen min er ikke ahrdt belastet, og jeg har plenty av ledig ram. Men det er litt på siden av saken, jeg er enig i at det antaklig er for mye for en bærbar. AtW Lenke til kommentar
mkon Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Mente vel også litt utifra bilde som vist da det var mye jall der som ikke akkurat var nyttige programmer Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du har ikke spyware så langt jeg kan se men noen av prossessene virket noe unødvendige som wallcal3.exe (alle di googlegreine og). Ellers, få deg et nytt antivirus, norton gjør det den skal, men så altfor mye i tillegg. Uansett ville jeg prøvd å få ned antall prossesser ned i ca 40, dette hjelper ikke prossessoren særlig (med mindre du har spyware), men minnet vil gå raskere. David Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 En ting som ofte funker er å bytte ut evt thermal pad med arctic silver 5. Hender at du kan få så mye som 10 grader kjøligere cpu av det. Anbefaler å skru opp maskinen å se om du kan få gjort dette. Men vær oppmerksom på at garrantien sannsynligvis ryker viss du gjør dette. 5036236[/snapback] 10 grader? Det er jo ganske oppsiktsvekkende, har selv aldri opplevd noe i nærheten av dette, men det er kanskje mulig om det er noe mer eller mindre galt fra før. AtW 5036262[/snapback] Er ikke noe oppsiktsvekkende ved det. Er flere som har rapportert slike resultater på bl.a. Dell Inspiron XPS og 9300. Det kommer jo uansett an på hvor flink en er til å påføre goop. Viss du smører like tykt som om du hadde en thermalpad, så ville du selvfølgelig ikke opplevd den helt store forskjellen... I tillegg når man bruker arctic silver 5, så får man vanligvis en 3-5 grader forskjell med en gang, men etter en 10 dager når man har brukt pc'n og goopen har endret struktur så får man gjerne ytterligere noen grader... Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Jeg har nesten det samme problemet men min IBM Thinkapd T30. Men her er problemet at ved ny installasjon går viften 1-2 gonger på 5 minutter. Da i kanskje 20-30 sec @ max. Det er ved idle, load er det jo ganske heftig bråk. Men etter noen dager/uker så blir det værre. Nå går den kontinuerlig (23 dager etter nyinstallering) Men, det jeg gjorde første gangen var å skru opp maskinen, blåste den med trykkluft og skrudde den sammen igjen. Det hjalp noen dager Etter det så har jeg ikke brydd meg noe spes, bruker nesten ikke maskinen til annet en å skrive mail og bruke litt msn. Men seff, jeg følger med denne tråden hvis det kommer noen bra tips PS. SpeedFan fant ingenting automatisk i min maskin (IBM Thinkpad T30 2366-97G) andre alternative prog? EDIT: OJ! så ikke side 2 Anyways, google indexeringa i google desktop vil jo trekke cpu! den bruker jo bare ledige system ressurser, og det betyr jo at det alltid vil være load på maskinen Endret 24. oktober 2005 av Missy TommeN Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 En ting til som er meget relevant å sjekke, er om det er kommet oppdateringer til BIOS'en. Kan ikke si hvor mange ganger jeg har vært borti BIOS'er med gal viftestyring slik at viftene har gått hele tiden, eller i merkelige intervaller (se over) Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Helt riktig Selectaa. Men min maskin kjører siste oppdatering Det har den gjort lenge. Hater uoppdaterte drivere osv Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Noe spesielt man bør tenke på/gjøre før man oppdaterer BIOS? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 3 ganger i denne tråden er det blitt anbefalt å skru opp PCen og påføre ny goop. Mitt spørsmål er hvor lett dette lar seg gjøre på en bærbar PC? Det må da i beste fall være kronglete? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå