ovea1 Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) hei Kan noen hjelpe meg jeg har problemer med å sette opp printserver. linksys wps54g, får ikke kjørt installasjonscd ferdig. nettverket/pc finner ikke printserveren, har prøvd å deaktivert brannmur, resette printserveren, sjekket tilkoblinger. routeren er en asus wl 500g. har prøvd med nettverkkabel i mellom serveren og router uten suksess. Måtte resette printserveren i 30sek ifølge linksys, i manualen står det 10sek! Endret 20. oktober 2005 av ovea1 Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei, først vil jeg gjerne vite om du har slått på dhcp serveren på routeren eller i modemet? Hvis programvaren ikke finner printserveren din ligger det muligens i at den ikke klarer å få kontakt med denne. Hvis du ikke har en dhcp server i ditt nettverk vil jo printserveren ikke kunne få tildelt en IP adresse - og uten den første kontakten kan du ikke tildele en statisk IP heller. Hilsen, Bit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå