Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lyd i dataen! [LØST]

Anbefalte innlegg

Ok, Så hær er problemet. Jeg har bygd meg en data og instalerte dæretter Windows. Ting fungerte bra unkludert lyd. Men på grunn av en del irriterende feilmeldinger så reinstalerte jeg Windowsen. Da kom feilmeldingene bort og dro med seg lyden i samme slengen...... Har instalert lyd driveren men får fortsatt ikke lyd. Åpnet en sang i Windows media player men fikk beskjeden at ingen lyd kan avspilles fordi ingen lyd driver er installert eller en lignende beskjed. Hva er problemet?

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva slags hovedkort eller lydkort du har (kanskje du burde skrive det?), men dette er kanskje interessant likevel.

Las et eller annet om at Creative sine nyeste lydkort ikke fungerer i lag med nvidia4 baserte hovedkort. Det stod i samme artikkelen at en BIOS oppdatering løste problemet. Kanskje du bør prøve det.

BTW: mitt innlegg nr. 100 :w00t:

Endret av Memphis88
Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hva slags hovedkort eller lydkort du har (kanskje du burde skrive det?), men dette er kanskje interessant likevel.

Las et eller annet om at Creative sine nyeste lydkort ikke fungerer i lag med nvidia4 baserte hovedkort. Det stod i samme artikkelen at en BIOS oppdatering løste problemet. Kanskje du bør prøve det.

BTW: mitt innlegg nr. 100  :w00t:

5034864[/snapback]

Jeg har AC97, og ikke nvidia4 basert HK. hva har trådstarter?

Lenke til kommentar

BIOS oppdatering er lett.

I mitt tilfelle (har MSI), så følger det med et slikt program som jeg har installert. Det sier ifra når det har kommet oppdateringer til hovedkortet mitt (enten drivere, eller bios osv.)

Vet ikke om du har det, men som regel så er det bare å gå inn på hjemmesiden til hk produsenten og se på "downloads" eller noe slikt. Finner som regel en installfil til ny BIOS der.

Så er det bare å installere den filen som en vanlig installfil. Du må restarte pcn. Husk forresten å ha en tom diskett klar (jeg trengte det, førte til litt stress siden jeg ikke hadde en akkurat da :blush: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...