Amento Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Ok, Så hær er problemet. Jeg har bygd meg en data og instalerte dæretter Windows. Ting fungerte bra unkludert lyd. Men på grunn av en del irriterende feilmeldinger så reinstalerte jeg Windowsen. Da kom feilmeldingene bort og dro med seg lyden i samme slengen...... Har instalert lyd driveren men får fortsatt ikke lyd. Åpnet en sang i Windows media player men fikk beskjeden at ingen lyd kan avspilles fordi ingen lyd driver er installert eller en lignende beskjed. Hva er problemet? Endret 21. oktober 2005 av Zathardor Lenke til kommentar
Amento Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Kom igjen da! Trenger virkelig hjelp hær! Lenke til kommentar
Coederror Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hva står i kontrollpanel-Lyder og lydenheter? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Det står ingen lydenhet. Hvis det betyr at ingen høyttalere er tilkoblet er det noe rart som foregår. Har splitter nye creative høyttalere som funket tidligere(og de er sinsykt lekre også...) Lenke til kommentar
Quester Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ta å sjekk hardware devices på system under kontroll panel og se om det er noen konflikter der.. eller om du finner devicen der i det hele tatt - Du skal vel gjøre det om du hadde installert driver (som du nevnte). Lenke til kommentar
Amento Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Konflikter? mener du at lyden crasher med noe annet liksom? rat, For det funka bra tidligere.... Lenke til kommentar
Amento Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Det var ikke noe rusk er næi... så hva er problemet?? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 kontrolpanel -> Legg til maskinvare... Virker som at pcèn ikke veit at du har lydkort... Har du intergrert eller PCI lydkort? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har samme problem som deg! Har googlet litt og funnet ut at det ser ut som om det er mange som har dette problemet, men ingen løsning! Her er uansett min post. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 hmm..... Så hva kan man gjøre da? reinstalere Windowsen?? Det må være en annen løsning på det da! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 hmm..... Så hva kan man gjøre da? reinstalere Windowsen?? Det må være en annen løsning på det da! 5034849[/snapback] Si det.... Det må jo være en løsning! Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Nå vet ikke jeg hva slags hovedkort eller lydkort du har (kanskje du burde skrive det?), men dette er kanskje interessant likevel. Las et eller annet om at Creative sine nyeste lydkort ikke fungerer i lag med nvidia4 baserte hovedkort. Det stod i samme artikkelen at en BIOS oppdatering løste problemet. Kanskje du bør prøve det. BTW: mitt innlegg nr. 100 Endret 20. oktober 2005 av Memphis88 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Nå vet ikke jeg hva slags hovedkort eller lydkort du har (kanskje du burde skrive det?), men dette er kanskje interessant likevel. Las et eller annet om at Creative sine nyeste lydkort ikke fungerer i lag med nvidia4 baserte hovedkort. Det stod i samme artikkelen at en BIOS oppdatering løste problemet. Kanskje du bør prøve det. BTW: mitt innlegg nr. 100 5034864[/snapback] Jeg har AC97, og ikke nvidia4 basert HK. hva har trådstarter? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Hehe. Gratulerer! Men de funka da bra før jeg reinstalerte windowsen..... Hvor finner jeg BIOS oppdatering da? Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 BIOS oppdatering er lett. I mitt tilfelle (har MSI), så følger det med et slikt program som jeg har installert. Det sier ifra når det har kommet oppdateringer til hovedkortet mitt (enten drivere, eller bios osv.) Vet ikke om du har det, men som regel så er det bare å gå inn på hjemmesiden til hk produsenten og se på "downloads" eller noe slikt. Finner som regel en installfil til ny BIOS der. Så er det bare å installere den filen som en vanlig installfil. Du må restarte pcn. Husk forresten å ha en tom diskett klar (jeg trengte det, førte til litt stress siden jeg ikke hadde en akkurat da ). Lenke til kommentar
Amento Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Det går fint å legge installerings fila på en USB nøkkel ja? for jeg har ikke nett på dataen min enda..... Får trådløs router i morgen! Jippi! Men hva skal jeg med den tomme disketten? Har ikke floppy disk i dataen min sjø...... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det virka ikke med BIOS oppdatering for meg... Lenke til kommentar
Amento Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 En venn tipsa meg om å laste ned "everest" som kontrolerte driverne på dataen og eventuelle feil. Vet dog ikke om det funker. Har ikke rukket å teste det enda..... Lenke til kommentar
Pandemonium Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Har selv Everest, det funker knall! Endret 20. oktober 2005 av Unyttig Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Har selv Everest, det funker knall! 5035320[/snapback] Programmet, eller til å fixe problemet? Til opplysning er Aida32 bedre, Men nok om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå