Gå til innhold

gromme høyttalere til pc


Anbefalte innlegg

modzona123: Jo har og det settet (dvs 7.1 varianten), duger heller dårlig til musikk - om man skal spille noe annet enn dance/trance osv osv som strengt tatt ikke har så store krav til lyd.

 

Til film fungerer det ok da.

 

Men kan ikke si jeg har lagt merke til at dempningen(at susin er fremtredende) er så dårlig, også ang mute så har jeg faktisk aldri brukt det, men ofte på anlegg er jo mute en dempning i noen db på lydnivået, ikke total stillhet.

 

Hovedproblemet er at bassen fremtreder for mye, og mellomtone er svak - og det uansett hvordan man justerer på oppsettet.

 

En annen ting som er plagsomt er at selve forsterkeren glemmer innstillingene iblandt, når man skal slå på blinker det bare i led'ene også stenger den seg av igjen, slitsomt justere alt på plass igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+7412534

Hei

 

Jeg har hatt flere høyttalere/anlegg til PC. Creative har jeg hatt dårlig erfaring med, men hei det kan ha endret seg.

 

Jeg har nå Logitech Z-5500. Har nå til gode å finne et anlegg som spiller bedre enn dette i tillegg til å ha bedre design, og til en slik pris.

 

Vel nok om det.

 

Hvis du skal ha et 2.1 anlegg, så har jeg hørt mye positivt om

Bose Companion

 

Prisen er nok litt stiv. Men du kan banne på at du får kvalitet. Hvis du ikke vil legge så mye penger i det, så kan jeg anbefale de litt mindre anleggene til Logitech. De fungerer fint, og er ikke altfor dyre. Blant annet Z-2300 som andre har anbefalt her.

 

Uansett, lykke til med valg av høyttalere.

Lenke til kommentar

Det med bassen kan sikkert løses lett.

På pappa sitt Pioneer-anlegg har bassen en knapp du kan vri på for å stille på hvor den slår inn. f.eks. ved 250Hz eller 80Hz.

Han har riktignok to høyttalere og en aktiv sub koblet til forsterker, men likevel.

 

Finnes sikkert noe liknende system på den bassen der også.

Spillte en CD mens den stod på 230Hz eller noe, da var all bassen gromsette og buldrette; jeg stillte den til ca 80Hz og alt ble supert. Klar, dyp og kraftig bass... Er sikkert noe liknenede folk har oppplevd.

Lenke til kommentar
modzona123: Jo har og det settet (dvs 7.1 varianten), duger heller dårlig til musikk - om man skal spille noe annet enn dance/trance osv osv som strengt tatt ikke har så store krav til lyd.

 

Til film fungerer det ok da.

 

Men kan ikke si jeg har lagt merke til at dempningen(at susin er fremtredende) er så dårlig, også ang mute så har jeg faktisk aldri brukt det, men ofte på anlegg er jo mute en dempning i noen db på lydnivået, ikke total stillhet.

 

Hovedproblemet er at bassen fremtreder for mye, og mellomtone er svak - og det uansett hvordan man justerer på oppsettet.

 

En annen ting som er plagsomt er at selve forsterkeren glemmer innstillingene iblandt, når man skal slå på blinker det bare i led'ene også stenger den seg av igjen, slitsomt justere alt på plass igjen.

5874353[/snapback]

 

Det funker heller ikke til å spille på. Siden det er en stor forsinkelse på bassen :no: På CS kan jeg skyte også går det 0.5 sek også kommer bassen etter mellomtonen og topp :no:

Også funker det som sagt ikke til musikk å da var det ubrukelig for meg så fattern fikk det.

Lenke til kommentar
modzona123: Jo har og det settet (dvs 7.1 varianten), duger heller dårlig til musikk - om man skal spille noe annet enn dance/trance osv osv som strengt tatt ikke har så store krav til lyd.

 

Til film fungerer det ok da.

 

Men kan ikke si jeg har lagt merke til at dempningen(at susin er fremtredende) er så dårlig, også ang mute så har jeg faktisk aldri brukt det, men ofte på anlegg er jo mute en dempning i noen db på lydnivået, ikke total stillhet.

 

Hovedproblemet er at bassen fremtreder for mye, og mellomtone er svak - og det uansett hvordan man justerer på oppsettet.

 

En annen ting som er plagsomt er at selve forsterkeren glemmer innstillingene iblandt, når man skal slå på blinker det bare i led'ene også stenger den seg av igjen, slitsomt justere alt på plass igjen.

5874353[/snapback]

 

Det funker heller ikke til å spille på. Siden det er en stor forsinkelse på bassen :no: På CS kan jeg skyte også går det 0.5 sek også kommer bassen etter mellomtonen og topp :no:

Også funker det som sagt ikke til musikk å da var det ubrukelig for meg så fattern fikk det.

5875069[/snapback]

 

må være du som har dårlig maskinvare (lydkort) eller noe.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Logitech Z-2300 ble jeg skuffet over da jeg kjøpte det. Så det ville jeg helst styrt unna. Subben bare rumler av gårde, slafsete er ordet. Og om jeg slår av subben blir all bassen borte, og den dårlige kvaliteten fra høytalerne kommer fram.

 

Vil du ha kraftig og slafsete sub, så hværsegod(takkskalduha)!

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt å visst hva dere legger i god lyd når det gjelder Creative Megaworks 250THX.

 

For et års tid siden skulle jeg bytte ut mine 12 år gamle Altec Lansing høytt. Det er et 2.1 sett som jeg den gang ga kr 2400,- for.

 

Prøvde først et Creative I-Trigue 2.1 L3500 sett. Så at det hadde fått bra omtale.

 

Resultat: Meget skuffende. Rett og slett ren drit.

 

Så prøvde jeg et Creative Megaworks 250THX.

 

Beklageligvis samme resultat her.

 

Begge settene ble prøvd med alle plasseringer, osv.

Har drevet med hi-fi og høyttaler bygging i ca 15 år så alt ble utprøvd for å se om det kunne hjelpe.

 

Bassen i disse settene var noe av det upresise og vrølpete jeg har hørt.

 

Enten så er jeg ekstremt kresen når det gjelder lyden eller så måtte jeg ha fått to defekte sett, for det endte opp med at jeg beholdt det gamle Altec Lansing settet mitt.

 

Kunne godt ha tenkt meg et nytt sett, men hvor finner jeg det?

Det må da finnes bedre enn de to nevnte settene til en pris rundt kr 2-3000?

 

Mvh

 

Vidde

Endret av Vidde1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...