mnilsen Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hola I går fikk jeg den etterlengtede pakken fra Canal Digital. Wee, ny hastighet på linja:D Uansett. Jeg har to pcer i hus. Den ene har trådløst tilkobling og den andre bruker vanlig TP-kabel. Jeg satte først opp den ene maskina, kobla det til modemmet og vips, jeg var på nett. Men så kom problemet. Jeg skulle koble opp den andre maskina også. Jeg hentet frem min trofaste router og plugga alt i. Men det fungerete ikke. Jeg kommer ikke på nett. Feilmeldingene sier at jeg mangler DNS. Men det som er merkelig er jo at DNS skal jeg få automatisk fra ISP, og jeg mener å ha sjekka alt av innstillingene for at den skal få det automatisk. Men det gjør den ikke. Jeg har vært inne på router-konfigurasjonene også, og der kan jeg skrive inn DNS manuelt, eller få den automatisk. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive inn, og jeg vet heller ikke hvordan jeg skal få den til å mota DNS automatisk. Router er av type Netgear WGT624 v2. Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Er routeren tilkoblet da ? Har du konfigurert modemet til og ha routere bak seg! om du kommer ut med den ene pc'en, kan du prøve og sette dns manult på den andre! Endret 19. oktober 2005 av ^Sniper Lenke til kommentar
mnilsen Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Routeren er tilkoblet. Den detekterer begge maskinene. Jeg har vært inne i modemmets instillinger, men det finnes ikke noe alternativ for å aktivere/deaktivere router. Så jeg regner med det skulle gå fint. Jeg kommer ut gjennom modemet til den ene maskina, men så fort jeg går fra modemet til routern og deretter maskina, så har den ingen DNS. Loggen til modemet sier følgende, uten at det sier meg stort: Wed Oct 19 11:34:07 2005 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Time Not Established Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå