Gå til innhold

Hvilken skjermoppløsning - Dell I 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for den laveste oppløsningen av de to. Det har vert diskutert opp og i mente her på forumet uten at det er noe fasitsar. Noen får aldri høy nok oppløsning, mens andre som meg foretreker litt lavere oppløsning. Jeg har "bare" 1024x768 på min bærbare, og savner ikke høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Har dell med 1920x1200, og kommer aldri til å kjøpe laptop med lavere oppløsning igjen.

Hadde en 15" laptop med 1024x768, som ble raskt byttet inn i Wuxga.

Eneste minuset med 1920x1200 er at en aldri blir fornøyd med noe lavere etterpå.

Og av den grunn blir dell laptoper som regel eneste alternativ.

Lenke til kommentar

Tror ikke en maskin med 128 mb DELT skjerm-minne er bra nok for 3d. Både 3d studio max, og Maya krever at du har et noenlunde bra skjermkort. Du bør nok satse på en laptop med 256 mb dedikert skjerm-minne. Videre er det nok lurt å kjøpe seg en laptop med 17" skjerm. Best mulig oppløsning er også å trakte etter, slik at du i det heletatt får sett noe på skjermen. 3d programmer har ofte plasskrevende meny og toolbars, samt at du bør kjøre mer enn ett view av scenen/modellen du jobber med på skjermen samtidig.

Edit: Har titta gjennom maskinene hos Dell, og eneste bærbare som duger noenlunde er XPS M170. Litt dyrt, men skal man jobbe med 3d så bør det ikke skorte på verktøyet..

Endret av spiffers
Lenke til kommentar

Et alternativ er jo å kjøpe en rimelig bærbar med solid skjermkort og så bruke ekstern skjerm.

Da har du en bra lcd skjerm på kontoret eller hjemme&hvor du oppholder deg mest.

Samtidig har du lappisens fordeler med jobb on the go.

Feks kjøper du en rimelig laptop med et x700 128mb kort og en 20" skjerm, blir nok det samme eller rimeligere enn en 17" ultrapowah laptop.

en kraftig 17" bærbar er ikke så veldig bærbar at det gjør noe egentlig.

lykke til i valget.

finnes kraftigere skjermkort en x700, men satte det opp som eksempel.

Lenke til kommentar
Tror ikke en maskin med 128 mb DELT skjerm-minne er bra nok for 3d. Både 3d studio max, og Maya krever at du har et noenlunde bra skjermkort. Du bør nok satse på en laptop med 256 mb dedikert skjerm-minne. Videre er det nok lurt å kjøpe seg en laptop med 17" skjerm. Best mulig oppløsning er også å trakte etter, slik at du i det heletatt får sett noe på skjermen. 3d programmer har ofte plasskrevende meny og toolbars, samt at du bør kjøre mer enn ett view av scenen/modellen du jobber med på skjermen samtidig.

Edit: Har titta gjennom maskinene hos Dell, og eneste bærbare som duger noenlunde er XPS M170. Litt dyrt, men skal man jobbe med 3d så bør det ikke skorte på verktøyet..

5029556[/snapback]

Heisan spiffers! Du har et godt poeng der mht. plasskrevende meny da det blir både 2D- og 3D programmer.

Siden jeg egentlig har bestemt meg(nesten) for en 15,4" skjerm vil det vel være best med høyest oppløsning, stemmer ikke det?

Så får man heller velge bort spilling og heller ta det på den stasjonære.

Lenke til kommentar
Hvis du føler behov for 1920x1200 så kjøper du det.

Du bør ha med Radeon X300 128 MB også til bruk i 3D-programmer og enkle spill "on the run"..

5030688[/snapback]

Hei!

Takk for anbefalingen, tror jeg går for forslaget ditt, så da blir det en Inspiron 6000 på meg.

Endret av nassenøff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...