janfredrik Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei. Skal nå bestille internett fra start til mine besteforeldre, de har absolutt ingenting bortsett fra analog telefon. Hvis jeg huker av for at jeg ikke skal ha router til 499, får jeg da ingenting med i startpakka? Det står: En ruter (også kalt ADSL-modem) er den fysiske boksen som står mellom datamaskinen og telefonuttaket hos en bredbånds-kunde. Dersom du har en slik, for eksempel fra et tidligere ADSL-abonnement, er det sannsynlig at dette også kan brukes hos oss. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Tenkte på å bestille en Linsys trådløs router, og droppe den boksen start tilbyr, men hvordan blir det da liksom, er alt med av koblinger osv, sånn at jeg får til alt og så kobla til linksysen. Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ønsker du å bruke din egen ruter, er det viktig at denne er typegodkjent, har modemfunksjonalitet og støtter PPPoE. Sjekk ruter-produsentens hjemmesider dersom du er i tvil om dette. hmmmm Dette må jo være snakk om ett modem! uansett er det veldig få routere du kan plugge rett i en DSL linje. Du får ringe dem og spørre, finner ikke noe ut fra siden demmes! Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg bestile nå uten en slik boks. Hun sa jeg kunne kjøpe en egen modemsboks eller en modemsboks med integrert trådløst nettverk. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Linksys WRT54G(S) har ikke modemfunksjonalitet så du trenger dette i tillegg isåfall. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Så det, har spurt om hva dere annbefaler her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485521 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå