Geita Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Tatt fra en annen tråd Enig. Vil tro at få adaptere faktisk kan skilte med mindre signaltap og bedre konvertering enn selve skjermkortet. Uansett snakker vi om en ganske liten detalj her som sansynligvis ikke vil merkes på en CRT... Til info: DVI->VGA adapteren er kun passiv. Ingen konvertering av noe slag i denne. Den gjør ikke om på noen signaler. Den ruter kun VGA sine RGB og V-sync+H-sync analoge signaler til en annen type kontakt. Altså på DVI kontakten på skjermkortet har du typisk både digitale og analoge signaler samtidig på forskjellige pinner på kontakten. 2565440[/snapback] Kortet ditt har 2 stk. DVI-I-kontakter, dermed en innebygget "overgang" fra DVI til VGA i selve kortet. DVI-VGA-pluggen bytter bare om på ledningene = ingen signaltap å bry seg med. (Med andre ord: akkuratt som det var i gamledager) Men en DVI-skjerm som får DVI-signal får jo klarere bilde Lenke til kommentar
Mith Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Kortet ditt har 2 stk. DVI-I-kontakter, dermed en innebygget "overgang" fra DVI til VGA i selve kortet.DVI-VGA-pluggen bytter bare om på ledningene = ingen signaltap å bry seg med. (Med andre ord: akkuratt som det var i gamledager) Men en DVI-skjerm som får DVI-signal får jo klarere bilde smile.gif Takker. Koblingen blir da: signal -> vga -> dvi -> vga -> skjerm med en lcd skjerm vil det bli signal -> vga -> dvi -> skjerm Ypperlig... Tror jeg har det nå. Ahh, skulle ønske alt var som før i tiden, da hardware var lett Endret 19. oktober 2005 av Mith Lenke til kommentar
Geita Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Signaltap blir det jo såklart i forhold til dvi -> dvi, men blir det noe tap i forhold til vga -> vga? 5032137[/snapback] Aha.. I det tilfelle du måtte ha 10m-skjermkabel ja! Her kan du lese om det. What is the maximum length of cable for a DVI and VGA? Lenke til kommentar
Mith Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Da er det jo greit da. Da kjøper jeg kortet og sitter her på min trofaste 19" crt. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 En liten update for folk som måtte bry seg Bestillte pc fra Komplett i sta. Det ble da noe så fint som: Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 Skal ikke se bort i fra at jeg kommer med mer info her så fort jeg får satt opp pcn. Lenke til kommentar
Geita Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det hørtes ut som en sexy suppe. Du blir nok ikke skuffet! Gratulerer med bestilling Jeg ser frem til rapporten. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Tror du ikke at hovedkortet var utsolgt i dag, så jeg endte faktisk opp med å kjøpe deler fra komplett, nettshop og microplex Blir fort noen kroner i frakt. Kjøpte meg en mx518 og et kabinett pluss en 250gb harddisk. Ble vel 16k til sammen. Lenke til kommentar
storken Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hva mente du da? Den kan bety så mangt 5031849[/snapback] at du skal helt utelukke ati var vel meningen :!: Lenke til kommentar
Mith Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 at du skal helt utelukke ati var vel meningen laugh.gif Ahh, skjønte det etterhvert jeg å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå