Gå til innhold

Intel vs. AMD - ATI vs. NVIDIA 13-14000

Anbefalte innlegg

Skal vi se. Skal kjøpe meg ny pc for en 13-14000.

Har valgt ut følgende deler:

74gb disk

2gb ram

580W PSU

Disse delene føler jeg meg rimelig sikker på, men så kommer problemet :)

GeForce 7800GT

Eller

Radeon X800XL

Og sist men ikke minst:

Intel

Denne og denne.

Eller

AMD

Denne og denne.

Pcn skal brukes til spill og film først å fremst, men kom gjerne med alternative måter å kjøle utstyret på. Liker kalde og stille pcer (vannkjøling utgår.)

Alt av info er til hjelp her. Gjerne kom med komponenter jeg ikke har nevnt, så lenge det ikke blir mange 1000lappene dyrere.

Kjør debatt :)

EDIT: Trenger bare 10.000 rpms disk, RAM, CPU, PSU, HOVEDKORT og SKJERMKORT. Har resten liggende.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ser på dobbeltkjerne som mer fremtidsrettet og hvis du feks spiller cs tar en kjerne og driver cs mens den andre tar seg av msn , skype osv

5029596[/snapback]

Hva med Oblivion og Fear ?

Fear støtter det vel offisielt, og jeg leser mye om at Oblivion også skal gjøre det.

7800GT er også bedr enn X800XL.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
jeg ser på dobbeltkjerne som mer fremtidsrettet og hvis du feks spiller cs tar en kjerne og driver cs mens den andre tar seg av msn , skype osv

Det jeg trodde også, så da passer det jo perfekt. Ettersom at jeg ikke er veldig gla i å reboote + at jeg har en del programmer kjørende til alle døgnets tider. :)

Oblivion og q4 er to spill som klinger godt i mine øre, så det hadde ikke vært dumt om jeg kunne spille de to med rimelig grei fps :cool:

Endret av Mith
Lenke til kommentar
ikke kjøp geforce kjøp heller nvidia

nvidia er vel fort produsenten av brikkesettet geforce kortene bruker, eller er jeg helt på jordet? :)

Lenge siden jeg handlet hardware nå...

I hvertfall ikke x800xl da måtte det blitt x1800xl, men det finnes vel ikke i butikker så 7800gt er nok det du vil ha.

Ypperlig. Tenkte på en dette gfx kortet også, men vet ikke helt om det er verdt pengene i forhold til dette.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Grensesnitt

2 x DVI-I - 29-pin kombinert DVI

1 x HDTV-utgang

1 x VGA

Overganger fra DVI > VGA får du med, uansett kort.

Hvor har du hørt at dette vil komprimere ytelsen, forresten? :hmm:

Jeg trodde ikke ut-signalet skulle ha noe som helst å si..

Kan noen kommentere dette nermere? (Beklager off-topic)

Endret av craaash
Lenke til kommentar
Hvor har du hørt at dette vil komprimere ytelsen, forresten? hmm.gif

Har ikke hørt det noen steder, bare tar ting ut fra luften og stiller de spm jeg måtte ha :)

Men overganger og convertere pleier da å ha et visst tap over seg, men det er kanskje ikke noe å snakke om. Heller effekt tap, så hvis jeg skulle hatt en 10m skjermkabel etter en overgang ville jeg fått problemer? Kanskje, kanskje ikke. Derfor jeg spør :D

Noen som kan utdype det/konstatere fakta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...