Mad_Max Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Ja nå har jeg fått meg nytt hk og cpu. Det er MSI KT3 ULTRA2. Cpu xp 1800+ RAM Crucial 2700. Jeg får ikke kjørt cpuen min på 1533mhz.Den er bare stabil på 1150.Jeg går inn i bios og stiller den 133mhz som alle sier at jeg skal gjøre men da booter ikke pcen min.Jeg prøver også og sette opp volten men det nytter ikke.PCen blir helt gal da.Så nå kjører jeg den på 1150 og holder på og bli gal. Er det noen som kan hjelpe meg med dette da ville jeg blitt glad. Takker for tips. Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Jeg tar med dette også :smile: Jeg bruker nå MSI Fuzzy LOgic 4 og da kjører den på 1293mhz på 1,76 volt Cpu temp 38grader Takker for tips Lenke til kommentar
drag0n Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 ha... jeg kan nu kjøre den normalt... harklokka den nu.. til 1654.. :wink: ha! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Jeg hadde akkurat samme problemet når jeg hadde bygd min XP 1800+ maskin. Kom aldri høyere enn 1150Mhz. Fant feilen på hovedkortet, det er en jumper der som styrer FSB hastigheten. Du finner den garantert i manualen til hovedkortet. Hos meg sto den default på 100Mhz (ikke spør meg hvorfor) og jeg kom derfor aldri høyt nok. Satte den så den sto på 133Mhz FSB, da så alt annerledes ut i BIOS under boot. Nå står det AMD XP 1800+ istedet for cpu-hastigheten, og 1.53Ghz i systeminfo i windows. Finn FSB Jumper i manualen din du, så løser det seg nok :smile: Lenke til kommentar
Templar Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hei.. Det er jumper på hovedkortet... sett den på 133MHz FSB Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 finner ikke noe jumper i manualen. det står at man skal sette fbs til 133 i bios men da klikker jo maskinen.Er det noen her med samme hk som kansje kan fortelle meg hva dere har gjort Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Har akkurat snakka med pcutstyr.no og det er ikke noe jumper på dette hovedkortet.Han skulle snakke med impotøren og høre om dem viste noe Lenke til kommentar
Neo Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hva slags vifte har du? Det kan hende det er det som er problemet. Temperaturen er det ihvertfall ikke noe galt med. Du har også installert alle driverne som fulgte med hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå