glittertind Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 hei! jeg lurer på om det er mulig å overføre musikk fra pc'en til en ipod uten å ha usb 2.0, men bare usb 1.1.? takker for svar! Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det går kanskje avhengig av din iPod modell, men du vil ikke kunne klare å lade iPoden fra en USB 1.1 kontakt. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hvor for vil du ikke klare å lade fra en USB 1.1 kontakt? Trodde at 2.0 var bakoverkompatibel med 1.1 på alle måter jeg... USB 1.1 leverer jo strøm den også... Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ja, men ikke nok strøm til å lade en iPod. Lenke til kommentar
glittertind Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 hvis noen skulle lure så har jeg tenkt å kjøpe meg en slik. så det dere sier er at jeg ikke greier å lade ipod'en med usb1.1 ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Forskjellen på en USB 1.1 og USB 2 er bare datapoverføringshastigheten. Så ladingen blir hipp som happ (500mA er vel maks pr port). Men overføring av filer går selvfølgelig en hel del tregere. Lenke til kommentar
glittertind Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 jaja. overføringen får bare gå sin gang. men er det mulig å lade den med usb1.1 ? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 I flge dette dokumentet støtter ikke iPod med fargeskjerm USB 1.1: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60971 Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Når min søster plugger iPod mini'en sin til laptopen hennes som har USB1, så bruker iPoden batteri mens den er plugget i, så min erfaring er i hvertfall at man bare kan lade via USB2. Det er imidlertid fullt mulig å overføre musikk via USB1, men overføringshastigheten er ikke så mye så skryte av... Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det går å koble iPod til PC med USB 1.1, men det går veeeeldig tregt! Og det kommer også opp advarsel på PC'en om at "hi-speed unit is connected on low-speed connection". Men det fungerer. De fleste bærbare PC'er har ikke strøm ut på USB eller FireWire-utgangene, dette for å spare strøm. Noen stasjonære PC'er har også USB-utganger, både 1.1 og 2.0, som ikke fører strøm, dette må du teste ut eller finne ut via tilgjengelig dokumentasjon om kortet som utgangen er tilkoblet i PC'en. FireWire er egentlig best for bruk mot iPod, siden FireWire gir høyest spenning og mest strøm ut, og dermed best/raskest lading av iPod'en. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 headgeek: for ikke å snakke om raskest overføringshastighet (i praksis, teori har ingenting med virkeligheten å gjøre ) Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Joda, er enig der, FireWire er mer effektiv/raskest, selv om spec er noe dårligere! Vet ikke om den nye iPod er klargjort for FireWire800, det burde i så fall gjøre filoverføringen veldig effektiv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå