ynos Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei! Problemet er: Jeg trykker på "på-knappen", men ingenting skjer. PC'n er et par år gammel og jeg har bygget den selv, jeg har skjekket at alle ledninger sitter som de skal. Jeg tenkte at noe var galt med PSU'n, så jeg kjøpte ny PSU og prøver på nytt...ingenting skjer. Hovedkortet er Abit KD7 og det lyser gult (kan ikke huske om det har lyst grønt før). Jeg har skjekka at alle LED kablene sitter riktig og dobbelt skjekka at det ikke er no galt med selve "på-knappen" Hva kan være galt? Hovedkortet? Håper på gode svar...Takk =) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Mest sannsynlig, ja. Prøvd og kortsluttet "ON" jumperne? (De du fester PWR LED til) Kunne jo ha vært uheldig og fått 2 strømforsyninger som ikke fungerer også. Prøvd jumpstart av PSU? (Se her) Lenke til kommentar
ynos Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Mest sannsynlig, ja.Prøvd og kortsluttet "ON" jumperne? (De du fester PWR LED til) Kunne jo ha vært uheldig og fått 2 strømforsyninger som ikke fungerer også. Prøvd jumpstart av PSU? (Se her) 5030313[/snapback] Takk for svaret Prøvde jumpstart og det funka fint, kan vi da konstantere med at jeg trenger et nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hvis du vet at "start" knappen funker (Og har evt. prøvd kortslutningsmetoden på de 2 pwr pinnene, så vil jeg tro det er hovedkortet det er noe galt med, ja. Har du sjekket at ingen spacers (opphøynerer) er borti hovedkortet der de ikke skal? (De som går fra kabinettet til hovedkortet) Prøv evt. og ta ut hovedkortet fra kabinettet, og prøv å starte det fra "bakken" (På en antistatisk pose f.eks) Lenke til kommentar
ynos Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Hvis du vet at "start" knappen funker (Og har evt. prøvd kortslutningsmetoden på de 2 pwr pinnene, så vil jeg tro det er hovedkortet det er noe galt med, ja.Har du sjekket at ingen spacers (opphøynerer) er borti hovedkortet der de ikke skal? (De som går fra kabinettet til hovedkortet) Prøv evt. og ta ut hovedkortet fra kabinettet, og prøv å starte det fra "bakken" (På en antistatisk pose f.eks) 5031151[/snapback] Har testa at startknappen ikke er problemet, tar en nærmere titt på hovedkortet når jeg kommer hjem fra skolen i dag Lenke til kommentar
ynos Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Hvis du vet at "start" knappen funker (Og har evt. prøvd kortslutningsmetoden på de 2 pwr pinnene, så vil jeg tro det er hovedkortet det er noe galt med, ja.Har du sjekket at ingen spacers (opphøynerer) er borti hovedkortet der de ikke skal? (De som går fra kabinettet til hovedkortet) Prøv evt. og ta ut hovedkortet fra kabinettet, og prøv å starte det fra "bakken" (På en antistatisk pose f.eks) 5031151[/snapback] Nå har jeg prøvd det meste, hovedkortet ser ut til å være døddt. Tusen takk for hjelpa Moltrez Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei.... Hvis du drar ut alt av kontakt til kompontene fra strømforskyningen.....Så trykker du av og på en 20 sec bak på strømforskyningen...Jeg gjorde det helt til det sa pang:p Jeg fant da ut at jeg trengte ny strømforskyning og etter det fungerer det:P.....Så trur det er strømforskyningen som har godt til ....... ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå