simenss Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Jeg har, som mange før meg, prøvd å sette opp PC'n hjemme å kunne sjekke e-mail etc. fra en annen maskin med Remote Desktop. Jeg fulgte denne guiden fra Microsoft, men når jeg kom til You must first establish a virtual private network connection or remote access service connection from your client computer to your office network, or host computer stoppet det opp. For å teste at ting fungerer ønsker jeg å styre PC'n i stua, fra PC'n på soverommet. Begge er koblet til samme router, og derfor har de også samme IP ut mot internett. Det gjør at når jeg i Remote Desktop skal skrive inn IP'n til PC'n i stua, skriver jeg den samme IP'n som PC'n på soverommet Jeg har googlet litt rundt, og lest på dette og andre forum, og har funnet ut noe om at jeg må åpne noen porter etc. Hva og hvordan åpner jeg en port? Endret 19. oktober 2005 av simenss Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 du må vel bruke den interne ip'n uten at jeg vet hva den er så kan den være noe sånt som dette: pc på rommet ditt 192.168.1.100 mens pc i stua har 192.168.1.101 Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 asså hvis du skal kjøre RD over lokalt, innfor samme hus så bruker du IP adressen din intern (sikkert noe 192.168.x.x). Skal du bruke en annen maskin f.eks på jobb så må du åpne RD porten i rutern din som er 3389, og rute om den porten til pc en som skal ha RD aktivert på. For og koble til via jobb da så må du skrive inn ip adressen din som du har hjemme hos deg, altså den eksterne adressen (sjekk www.whatismyip.com) Lenke til kommentar
simenss Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 I punkt 10 i denne guiden skal man oppgi brukernavn/passord, men til hva (hvis jeg nå altså prøver å styre stue med soverom via internett)? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Fikk det til Lenke til kommentar
simenss Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) En liten ting. Vil jeg kunne chatte, surfe på 123spill.no osv. med Remote Desktop, uten at sysadmin vil kunne merke noe? Bruker Remote Desktop veldig mye av linja? EDIT: remote Endret 19. oktober 2005 av simenss Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Surfe/chatte ja, spille tviler jeg på. RD tar ikke mye av linja men du vet at alt skal animeres så sendes til deg.. Du blir bare oppleve masse lagging. Lenke til kommentar
Hochi Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 vil anbefale at hvis du skal bruke dette mye til aa se paa www.dyndns.org. Da trenger du ikke aa sjekke hvilken ip du har... og hvis du ikke har statisk ip er det veldig kjekt aa ha... Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå