Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[LØST] Remote Desktop bak router

Anbefalte innlegg

Jeg har, som mange før meg, prøvd å sette opp PC'n hjemme å kunne sjekke e-mail etc. fra en annen maskin med Remote Desktop. Jeg fulgte denne guiden fra Microsoft, men når jeg kom til You must first establish a virtual private network connection or remote access service connection from your client computer to your office network, or host computer stoppet det opp. For å teste at ting fungerer ønsker jeg å styre PC'n i stua, fra PC'n på soverommet. Begge er koblet til samme router, og derfor har de også samme IP ut mot internett. Det gjør at når jeg i Remote Desktop skal skrive inn IP'n til PC'n i stua, skriver jeg den samme IP'n som PC'n på soverommet :ermm:

Jeg har googlet litt rundt, og lest på dette og andre forum, og har funnet ut noe om at jeg må åpne noen porter etc. Hva og hvordan åpner jeg en port? :hmm:

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

asså hvis du skal kjøre RD over lokalt, innfor samme hus så bruker du IP adressen din intern (sikkert noe 192.168.x.x). Skal du bruke en annen maskin f.eks på jobb så må du åpne RD porten i rutern din som er 3389, og rute om den porten til pc en som skal ha RD aktivert på. For og koble til via jobb da så må du skrive inn ip adressen din som du har hjemme hos deg, altså den eksterne adressen (sjekk www.whatismyip.com)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...