EB_Veyron Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Har nå tenkt å anskaffe min første MP3-spiller og lurer på om noen har noen fornuftige forslag. Jeg har noen krav til spilleren: - må tåle at den beveger seg ved jogging o.l. uten at den skipper - minst 5 GB (helst mer) - bra batteri - solid - maks. 2500,- - ikke for stor - _kvalitet_ - må kunne brukes som ekstern HDD Jeg har ikke så innmari bruk for: - støtte for avspilling annet enn wma og mp3 - fargeskjerm Noen andre ting jeg bør tenke på før jeg handler? På forhånd takk Endret 19. oktober 2005 av EB_Veyron Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Bør jo tenke på om du skal vurdere minnebrikke fremfor harddisk ved jogging. Harddisk egner seg dårligere der. Lenke til kommentar
Norne Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Noen andre ting jeg bør tenke på før jeg handler? Ville radio være kjekt å ha? Opptak fra radio, evt. innlinjekoding til mp3 ? Diktafonmulighet? USBotG - mulighet for å dumpe digitalkameraets bilder på farten? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Ok. Så harddisk er helt uegnet til jogging? Hadde tenkt på harddiskbasert pga større plass men ble litt usikker nå... Radio hadde vært kjekt, men ikke noe must. Diktafonmulighet og USBotG er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ok. Så harddisk er helt uegnet til jogging? Hadde tenkt på harddiskbasert pga større plass men ble litt usikker nå... 5030591[/snapback] Harddisk funker fint til jogging. De forrige iPod'ene (3-4gen og mini) har tålt dette utmerket. Eneste som kan skade disken betydelig er harde støt under bruk, altså kan den bli ødelagt hvis du mister den i bakken mens den er i gang/ en sang spilles av... Lenke til kommentar
synsing Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Ok. Så harddisk er helt uegnet til jogging? Hadde tenkt på harddiskbasert pga større plass men ble litt usikker nå... 5030591[/snapback] Harddisk funker fint til jogging. De forrige iPod'ene (3-4gen og mini) har tålt dette utmerket. Eneste som kan skade disken betydelig er harde støt under bruk, altså kan den bli ødelagt hvis du mister den i bakken mens den er i gang/ en sang spilles av... 5031140[/snapback] Husk også at magneter er djevelens verk hvis man har harddiskbasert Kjenner en som skulle være lur, og som festet iPoden til en magnetskive i bilen. "Praktisk og plassparende. Ehh, hvor ble det av lyden, nå da?" Endret 19. oktober 2005 av firstperson Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Husk også at magneter er djevelens verk hvis man har harddiskbasert Kjenner en som skulle være lur, og som festet iPoden til en magnetskive i bilen. "Praktisk og plassparende. Ehh, hvor ble det av lyden, nå da?" 5031206[/snapback] Funker magnet til iPod Nano? Endret 20. oktober 2005 av jonas27389 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ok. Så harddisk er helt uegnet til jogging? Hadde tenkt på harddiskbasert pga større plass men ble litt usikker nå... 5030591[/snapback] Harddisk funker fint til jogging. De forrige iPod'ene (3-4gen og mini) har tålt dette utmerket. Eneste som kan skade disken betydelig er harde støt under bruk, altså kan den bli ødelagt hvis du mister den i bakken mens den er i gang/ en sang spilles av... 5031140[/snapback] Husk også at magneter er djevelens verk hvis man har harddiskbasert Kjenner en som skulle være lur, og som festet iPoden til en magnetskive i bilen. "Praktisk og plassparende. Ehh, hvor ble det av lyden, nå da?" 5031206[/snapback] Samme konsept som hardisker i pcen.. Du må ha EL-magnet for at den skal bli ødelagt.. Tross alt er det KRAFTIGE magneter inni harddisken som beveger lesehodet.. Festa en sånn intil fryseren engang, måtte bruk flatjern for og få den vekk.. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Funker magnet til iPod Nano? Ja, for Nanoen benytter minnebrikker og ikke HD Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 ville kanskje anbefalt Creative Zen Micro... mend en kan ikke brukes som ekstern harddisk... Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Broren min har zen micro og han klager over at det er dårlig batteri på den. Noen som har opplevd det samme? Har hørt at ipod mini også har ganske dårlig batteri. (dårlig = maks varighet på 6-8 t.) Hva tror dere om Sony NW HD-5. Er riktignok dårlig programvare på den, men bra batteri og liten av størrelse. Noen som vet hvor denne selges i Trondheim? Endret 21. oktober 2005 av EB_Veyron Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå