Jørgen Sørheim Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 har nettopp kjøpt meg 2 stk. 120gb harddisker som jeg foreløpig har koblet opp til et via eden-hovedkort sammen med en 40gb disk (hvor os'et og programmer og sånt ligger) formaterte dem i software raid 0 i winXP, og alt funker som et skudd.. problemet er: jeg har også kjøpt et asus a7v-RAID (tror jeg det var) hovedkort, og venter på cpu, ram og kabinett. planen er å smekke sammen en 1tb filserver med tid og stunder. hvordan vil de to 120gb harddiskene reagere på å bli flyttet til en ny maskin? kan jeg bare koble dem på, putte i winXP-cd'en og installere, eller kommer dataene til å være fukcet når diskene bytter maskin? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Ettersom du bytter fra SW RAID til HW RAID, så vil jeg nok anta at sjansen for at du mister alt er ca. 99%. Det du imidlertid kan gjøre er å installere WinXP, for så å bruke SW RAID fortsatt, flytt data over på den lille disken, reboot og lag HW RAID. (Får ikke tatt backup av alt, men mister ikke alt heller...) -KJ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hvis du setter inn en liten disk i ny-PC'n først, innstallerer windows der og så setter inn de to 120GB-diskene på den vanlige IDE-kontrolleren så skal du kunne sette de opp i windows som "software raid". Da skal alt fungere bra. Men jeg har ikke prøvd dette selv så jeg vil ikke ganantere for det. En ting som helt sikkert IKKE fungerer er å prøve å få de to HD'ene til å fungere i hardware-raid på det nye hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå