Gå til innhold

ny asus p4s533 bios

fAight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med dette programmet men svarer på generell basis:

Hvis du skal flashe bios så bruker du IKKE windows.

Flash fra msdos, og pass på at det ikke ligger drivere/programmer i minnet. I win95 / 98 kan du starte maskina med "bare kommandolinjen", bruker du annen windows-versjon så trenger du en oppstartsdiskett.

Jeg vil tro det vanligvis går bra å flashe fra windows også, men det er å ta en helt unødvendig risiko å ta.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 00:45, ridgea skrev:

en ting til...

har tenkt å bruke "Live-Update"-programmet som følger med cd'en til HK'et, til å flashe/oppdatere biosen. Er dette lurt? Har hørt at programmet ofte blir kalt "Bios-killer". Noe som har noen formeninger om dette?

eg har gjort det fleire ganger uten problemer :smile:

Lenke til kommentar

nå har jeg installert bios v.1009 final. tror det er en beta. får noen ganger feilmeldinger ved oppstart. Og i 3dMark2001 SE er instillingen oppgitt feil (system info --> cpu), f.eks. "External clock: 8,75GHz" og "Socket Designation: é¡x.‹À‹ÀU‹êºHäŠà°Àîæá‹Õ]Ê", litt mye, spør du meg :smile:

men i Asus Probe, blir instillingene oppgitt riktig "External clock: 133 MHz! osv.

andre som har bios v.1009 final som vil dele sine erfaringer...

Lenke til kommentar

lavizh: det står ikke en dr*** på asus sin hjemmeside. der er siste bios v1008. Jeg fant v1009 final på Tweak.dk, som igjen henter det hos asuscom.de (forvirret? jeg oxo :smile: ) Og heller ikke hos dem står det noe om hva som er oppdatert i v1009 final. Tror derfor dette fortsatt er en betaversjon. Dog motsier dette navnet final, men...jaja. Vet ikke, jeg. Andre som vet?

"...time is not important, only life is..."

[ Denne Melding var redigert av: ridgea på 2002-08-23 00:30 ]

Lenke til kommentar

hvordan får en flashet biosen til dette hovedkortet når windows 2000 er innstalert uten å faktisk være i windows? win 200/xp er jo nt-basert...vanskelig å fyre opp dos der....

har ikke flashet biosen på dette hovedkortet nettop fordi jeg ikke ønsker å flashe biosen mens jeg har windows 2000 oppe og kjører

Lenke til kommentar

ilpostino, joda det går helt fint å oppgradere bios fra windows dersom du har et Asuskort. Det er uansett å anbefale at dere laster ned siste versjon av dette programmet. Tweakup.dk bruker å være temmelig raske med å legge ut nye versjoner. Programmet du trenger heter "ASUS Live update" og du finner det på denne siden

Lenke til kommentar

live update fungerer slik (msi) du laster ned bios og flash programmet automatisk. etterpå får du beskjed om og sette in en floppydisk og disken blir konfiguert klar til og flashe ved restarting.

deretter restarter du maskina, med floppyen i og alt går automatisk.

live update er blitt et sikkert og bra opplegg etterhvert.

Jeg har gjort dette flere ganger nå uten problemer, men husk og bruke flopppy metoden.

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-08-25 09:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...