Gå til innhold

Vi fasekjøler Chipset til -50c!

Anbefalte innlegg

Hei.

For en stund siden fikk jeg en mail fra Espen Jansen hos Mamoz.no. Han syntes at vi i Sub Zero Norway trengte en skikkelig Chipset kjøler til våre overklokkings prosjekter. Han hadde en Standalone Vapochill BD35 stående som han sendte oss gratis!!

Nå har jeg fått den og har startet på ombyggingen fra CPU kjøler til Chipset kjøler :)

chipset-cooler-1.jpg

Slik så den ut når jeg pakket den opp av esken :)

For at den skal kunne monteres på Chipset måtte jeg kutte av selve slangen til evap for å sette på et nytt feste.

chipset-cooler-2.jpg

Neste steg var å forlenge den korte flexi slangen til evap og lodde den på plass på kompressoren.

chipset-cooler3.jpg

Så måtte hele saken isoleres på nytt og jeg la da på en lekker braided sleeving på evap slangen, slik at den skulle se litt lekker ut. Her er noen bilder av den ferdig til vacumering og fylling.

chipset-cooler-4.jpg

chipset-cooler-5.jpg

chipset-cooler-6.jpg

chipset-cooler-7.jpg

Når jeg får fylt R507 på den bør den klare å holde chipsettet på ca -25 til - 30c :) Da får vi se om ikke noen av Intel riggene som Stoolman har kan nå nye uante høyder :)

Tusen takk til Mamoz og Espen Jansen for at de sponset SZN med denne kjøleren.

Kommer tilbake med noen flere bilder og temperaturer så snart den er klar.

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virkelig artig å lese om prosjektene til både deg og stoolman!

5030040[/snapback]

Det var artig å høre at dere liker det vi holder på med :)

Nå er den klar for levering til Stoolman . Først en test i vanlig romtemp:

_44c-room-temp.jpg

deretter med åpent vindu og kald luft på kondenseren.

502c-cold-air.jpg

Jeg vet at Stoolman har det kaldt i benche rommet sitt så denne burde helt klart klare å holde hans Chipset på et hyggelig temperatur nivå :)

Lenke til kommentar

Nå tror jeg jaggumeg både stoolman og overklokk bør se seg om etter noen skikkelige varmedresser!

Fortsetter de slik, så er det vel like før permafrosten inntar garasjen! :p

Godt jobba, igjen!

Har en anelse om hva dere skal bruke den nærmeste tiden på. Er spent på nye resultater!

Lenke til kommentar
Nå tror jeg jaggumeg både stoolman og overklokk bør se seg om etter noen skikkelige varmedresser!

Fortsetter de slik, så er det vel like før permafrosten inntar garasjen!

5030598[/snapback]

Hehehe :D

Ja det er en del kalde saker her nå og mer skal det bli. Jeg starter snart å bygge en dualevap -100 Cascade til X1800.. kort om noen få dager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...