Gå til innhold

LCD skjermer og angrerett

Anbefalte innlegg

Vurderingen av skjermer er såpass subjektiv at jeg leser testene her på HW og andre steder med en smule bevissthet rundt akuratt dette. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe LCD-skjerm, men har enda ikke funnet en som oppfyller alle mine krav, også med tanke på pris :)

Det jeg lurer på er om jeg med angrerettloven i hånd kan kreve å få levere tilbake en skjerm hvis den ikke oppfyller mine ønsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe som tilsier at du ikke kan bruke angreretten og levere tilbake skjermen.

Men hvis det er pixelfeil som gjør at du vil bytte skjermen, så anbefales det å kjøpe skjermen gjennom en butikk som "garanterer" at det er 0 pixelfeil på skjermen ved at de tester skjermen for deg før de sender den til deg.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår deg så er det ganske tungvint å bestille fra en web-shop. Kjøp heller en i en butikk da kan du teste og klå litt før du kjøper, evt kan du stikke innom netshop sitt showroom i Oslo.

Edit: eller du kan klå i butikken til du finner en du liker og så bestille den fra en webshop.

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar

Det er tungvint, men som den lille perfeksjonisten jeg er når det kommer til datautstyr så liker jeg ikke å kjøpe noe så lenge det er noe bedre der ute til samme pris :)

Jeg får lage en tråd i forumet for skjermer når tiden er inne. Etterhvert har jeg innsett at jeg setter en god skjerm veldig høyt og med et budsjett på rundt 4000-5000 på en 19" vil jeg helst få mest mulig for pengene. Jeg så Acer AL1951Bs hos StartIT nå nylig og hadde nettopp forlatt plassen bak en BenQ FP937s+. Forskjellen var så stor at jeg nesten ble litt skremt :)

PS: Ekspeditøren hos StartIT mente at både Nec MultiSync LCD1970GX og Viewsonic VX924 var bedre.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...