Howard Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Samsung har lansert to nye LCD-skjermer på 17 og 19 tommer, begge med en oppgitt responstid på 4 ms. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Nye skjermer er jo vel og bra det, men skulle ønske de begynte å fokusere litt mer på 20-tommere. Vil ha litt høyere oppløsning. AtW Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det ser jo lovende ut på spec'en. Hvis den klarer å levere gode bilder og farger også har vi en vinner kanskje.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Er det mulig.. enda en skjerm serie med gammle tco99... Uff!! Lenke til kommentar
Fury Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Er det mulig.. enda en skjerm serie med gammle tco99...Uff!! 5028375[/snapback] Når TCO99 og TCO03 kan vippe på fargevalget til rammen på LCD skjermen, vil jeg bare gi dem fingeren. Lenke til kommentar
Jørn R Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Skjermene (i hvertfall 19") er allerede tilgjengelige... Fikk levert en 19" for snart 2 uker siden, og den fungerer helt utmerket. Har ikke kjørt fargekalibrering på den enda, men den er helt super til både spilling (Doom3, HL2, TM Sunrise etc.) og til digitale bilder. Ikke noe etterslep eller døde pixler. DVI-tilkoblingen er også meget bra. Prøvde først med analoge signaler, men da var det endel flimmer på bildet, spesielt i mørke partier. Men med DVI er bildet perfekt! Meget fornøyd med skjermen. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) QUOTE(Heineoen @ 19/10-2005 : 14:30) Er det mulig.. enda en skjerm serie med gammle tco99... Uff!! Kan du utdype? er det en grunn til å ikke kjøpe en av disse? Hva bør man i såfall vente på og hvorfor? Endret 19. oktober 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
Albino Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hva med HDCP (eller hva det het...). Det der krypterings saken på signaler som skal komme i Longhorn... Er det vits å vente på? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 HDCP finnes allerede på utvalgte flatskjermer i større format som benytter DVI innganger . Og det kan være trolig at det også støttes i nyere datamonitorer uten at dette fremkommer da ingen nødvendivis har hatt behov for å vite dette . Spørsmålet var smart å stille i disse tider og burde vert belyst i fremtidige tester om nå neste versjon av OS fra MS kommer til å benyttet kopisbeskyttelse . Lenke til kommentar
legalize Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 eeeh, haaallllooo.... lenge sia denne kom på markedet da... hatt en 3veker...¨ kongeskjerm!! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) QUOTE(Heineoen @ 19/10-2005 : 14:30)Er det mulig.. enda en skjerm serie med gammle tco99... Uff!! Kan du utdype? er det en grunn til å ikke kjøpe en av disse? Hva bør man i såfall vente på og hvorfor? 5029287[/snapback] Hvis man ser På TCO rating alene, kan jeg si med en gang at så lenge den ikke er TCO <90 ettelleranneet, så er det fint kjøp. Fargen på rammen på skjermen kan jo som sagt vippe ned TCO ratingen fra 03 til TCO99 (svart/mørk ramme er ikke lov i TCO03 eller hva det nå er, så TCO ratingen vil jeg si er mindre viktig....) OM det er støtte for ditt og datt annet enn TCO får du undersøke nærmere selv Endret 19. oktober 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Slettet............................. Endret 21. februar 2006 av Biomec Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Blæh, enda flere 5:4-skjermer. Når skal vi få bedre utvalg i skjermer som egner seg til film og spill? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Er vel mer spill som støtter 5:4 enn widescreen... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Er vel mer spill som støtter 5:4 enn widescreen... 5029753[/snapback] Ja, og personlig foretrekker jeg 4:3 over WS. AtW Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Blæh, enda flere 5:4-skjermer. Når skal vi få bedre utvalg i skjermer som egner seg til film og spill? 5029702[/snapback] Enig, 5:4 skjermer er jeg ikke så veldig begeistret for. Da er det bedre å fleske til med en 20"+ og få 4:3 (evt. widescreen). Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Er vel mer spill som støtter 5:4 enn widescreen... 5029753[/snapback] Det vil nok fort rettes opp. Og uansett er jeg ikke interessert i å spille i 5:4. 16:10 passer synsfeltet mye naturligere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Er vel mer spill som støtter 5:4 enn widescreen... 5029753[/snapback] Det vil nok fort rettes opp. Og uansett er jeg ikke interessert i å spille i 5:4. 16:10 passer synsfeltet mye naturligere. 5030050[/snapback] Alle som er kule har jo to skjermer uansett Dessuten har WS med samme antall tommer mindre areal og mindre oppløsning. AtW Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Alle som er kule har jo to skjermer uansett Jaha. Vel, jeg bryr meg ikke om å være kul. Én stor skjerm er klart bedre til spill og film og gjør ellers nesten samme nytten. Nei, det er de som har en 22" eller større WS som er kule Dessuten har WS med samme antall tommer mindre areal og mindre oppløsning. AtW Ja, hva så? WS med samme antall tommer bør koste mindre også. Det er vel mer naturlig å sammenligne skjermer med omtrent samme areal og/eller antall piksler, ikke samme diagonallengde. Endret 19. oktober 2005 av EasyRaider Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Alle som er kule har jo to skjermer uansett Jaha. Vel, jeg bryr meg ikke om å være kul. Én stor skjerm er klart bedre til spill og film og gjør ellers nesten samme nytten. Nei, det er de som har en 22" eller større WS som er kule Dessuten har WS med samme antall tommer mindre areal og mindre oppløsning. AtW Ja, hva så? WS med samme antall tommer bør koste mindre også. Det er vel mer naturlig å sammenligne skjermer med omtrent samme areal og/eller antall piksler, ikke samme diagonallengde. 5031009[/snapback] For å ta det siste først, de bør koste mindre, men jeg synes de ofte ikke er "billige nok" i forhold til en 4:3. Med to skjermer får du enormt mye mer areal og oppløsning for samme pris, enn med en. Er du veldig rik kan man jo kjøpe en monster-stor skjerm men desverre tror jeg ikke det gjelder for så mange av oss... AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå