Gå til innhold

Lime glass og metall

Anbefalte innlegg

Hva slags lim fungerer bra til å lime glass til kassen. Jeg kjøptye noen fine blå glasskuler på IKEA, og limte de fast som ben. Noen blå dioder ble montert, og det ble ganske blått (og flott).

Problemet er at det ikke tåler noe særlig. To-komponentsepoksien jeg brukte biter ikke særlig godt på glasset, eller metallet. Kulene slipper hvis de før seg en dunk, noe som fort skjer når jeg skal på LAN (inn og ut av bil osv)

Hva funker? Jeg prøvde med borrelås, men det var for ustabilt.

post-12102-1129717980_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lim er ikke nødvendigvis superfestende selvom det er tokomponent. Hvor lenge lot du den herde før du fant ut at den ikke satt gort? De fleste sterke lim trenger lang herdetid for de er 100%. Men så er det jo selvsagt festeevnene også. Kulene er jo ganske tunge. Men jeg ville tro at feks Auto Weld som de har på Clas burde holde dette veldig bra. Strå ikke noe om glass, men på en ru flate tror jeg den fester ganske bra. Og den tåler støt og vibrasjoner.

Lenke til kommentar
lim er ikke nødvendigvis superfestende selvom det er tokomponent. Hvor lenge lot du den herde før du fant ut at den ikke satt gort? De fleste sterke lim trenger lang herdetid for de er 100%. Men så er det jo selvsagt festeevnene også. Kulene er jo ganske tunge. Men jeg ville tro at feks Auto Weld som de har på Clas burde holde dette veldig bra. Strå ikke noe om glass, men på en ru flate tror jeg den fester ganske bra. Og den tåler støt og vibrasjoner.

5034775[/snapback]

Det holdt i noen måneder, men da sto det i ro. Det var når jeg løftet PCen ut av bilen og satte den skjevt ned på bakken jeg slo av to av kulene. Så de detter ikke av av seg selv.

Skal prøve Auto Weld, tror jeg. Den forrige limen var den so er litt lenger ned på siden: Super-Epoxylim. Ekstra sterkt. Holdfasthet 110 kg/cm2. Hurtigherdende.

Ser at auto Weld har over dobbel så høy holdfasthet. Håper det er nok... Har du den selv. Kan du sjekke om den limer plast (polyeten)?

Lenke til kommentar

Det du trenger er Fleksibelt lim: Basert på polyuretran eller silikon, for å motstå bevegelser på grund av forskjelige termiske utvidelser eller viberasjner.

Loctite 3951 er et meget godt lim til liming av glass og metall brudstyrke på 9 til 16 N/mm2

Men det koster vel noen kroner tenker jeg! Mulig du kan ringe til Loctite Norge og spøre etter hva som er best egnet for ditt projekt, kanskje mulig og få en liten demoforpakning også :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...