Palme Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg driver å prøver å sitte opp OpenVPN på en Ubuntu server. Prøblemet er at når jeg skal lage keys nekter vars filen å godta den banen jeg sitter i "export KEY_DIR=$D/keys" Nå når jeg kjører ./clean-all får jeg bare opp "you must define KEY_DIR" Har prøvd å feks. sitter banen til: export KEY_DIR=/etc/vpnkeys men det hjalp ikke. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å få dette til? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Du følger tutorialen på sidene deres, og du har skrevet . ./vars? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Følger den til punkt og prikke. Har satt det opp før, men da har jeg ikke trengt å gjøre noe med key_dir Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Fant forresten ut hva problemet var.. Det skal altså skrives . (mellomrom) ./vars ikke bare ./vars Var ikke verre Lenke til kommentar
Palme Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Jepp.. Jeg mener det absolut burde vert forklart bedre i Howtoen til OpenVPN (har sendt mail til de og hvem vet, kanskje det kommer en litt grundigere guide på akuratt dette området?) Uansett fått det opp å kjøre rimelig bra nå. Har prøvd meg med noen forskjellige GUIer(med blandet resultat) men govpn virker å være et bra GUI alternativ som passer til Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå