torbjoen Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Hei, Jeg skal utvikle en kommersiell spill-aktig 3D applikasjon, og kommer sannsynligvis til å basere meg på DirectX. Derfor lurer jeg på om jeg skal gå for Nvidia sin Quadro grafikk-kort serie, eller ATIs FireGL. 1. Har noen kommentarer på hvilke kort som best støtter henholdsvis DirectX og OpenGL? 2. Hva er i hovedsak forskjellene på FireGL og Quadro FX ? 3. Hvorfor velge DirectX over OpenGL? Eller hvorfor velge OpenGL over DirectX? Mange takk! mvh Torbjørn Endret 19. oktober 2005 av torbjoen Lenke til kommentar
ymerguer Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hei, T! Jeg har ikke full oversikt over dette enda. Jeg skal teste en del skjermkort, blant annet 5 Quadro FX-kort, 2 fra 3Dlabs og 2 fra ATI. Jeg får forhåpentligvis noe ut av dette med tanke på det spørsmålet du stiller. Når det gjelder hva jeg kan si akkurat nå vil jeg bare referere en i Statoil. Han jobber blant annet med utvelgelse av grafikkort til argbeidsstasjoner for Statoil. Han sa at de så og si kun kjører på nVidia av følgende grunner: - Mer stabilt - Bedre drivere (her skal det tillegges at Statoil er såpass store at nVidia tweaker driverne sine for å kunne tilpasse seg Statoils behov...). Han hadde ikke noen spesielle innspill på dette med OpenGL mot DirectX. Skal se om jeg kommer over noe info om dette, eller klarer å få til noen tester på dette. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Vet ikke om dette har noen som helst relevanse men OpenGL vil visstnok få problemer i Windows vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå