Wooho Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Har denne denne mobilen, og er fornøyd, men baterikapasiteten er elendig. Det står at den skal ha en standby tid på 260 timer men min blir utladet etter 3 dager. Dette er ikke 260 timer med standby tide dette. Er i grunn skufet med andre ord ang baterikapasiteten. Vet at den TFT skjermen drar enårme mengder med strøm men ikke i standby. Derfor lurer jeg på om andre med samme mobil har et lignede porblem eller har jeg fått en defekt mobil? Har hatt den nå snart i en måned og problemet med baterikapasiteteten begynner å iritere meg. De som har en samsung mobil vet at bateriikonet har tre striper, der den siste stripen indikerer at det er på tide å lade opp bateriet. Vel etter at den første stripen forsvinner er det kun to striper igjen men de to stripene forsvinner iløpet av 10 timer uten at mobilen blir brukt. Noen med noen gode råd? Sakal jeg lever inn mobilen? Samt at det kommer en merkelig lyd hver gang telefonen åpnes(flipes opp når en samtale skal tas eller se på en melding). Lyden kan beskrives som svak men ganske irriterende, samt at den høres ut som når man skal slå på en meget gammel lyspære som nettop skal synge sin siste vers. Endret 19. oktober 2005 av Wooho Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Den oppgitte tiden forutsetter perfekt dekning hele tida, samt ingen bruk over hodet, så du kan egentlig ikke ta utgangspunkt i den tiden. I tillegg pleier produsentene å overdrive med noen timer... Men viss de to siste strekene forsvinner etter ti min, så bør du vurdere sterkt å levere den inn til sørvis. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Er etter 10 timer at de to siste strekene på bateriet forsvinner om ikke mindre og da begynner den å mase om lading. Ang dekning så har jeg Tele 2 og de bruker jo Telenor sitt nett, så dekningen er good shitt 24/7. Grunnen til at jeg stusset over dette er jo at jeg hadde en jalla Simens C60 for en stund siden og den kunne jo ha bateriet i over en uke selv da mobilen ble brukt i ny og ne. Å levere telefonen på service sier du, tja har hørt mange historier ang dette ja am ta det enten tar for lang tid, eller at problemet aldri blir løst. Men skal nok vurdere å ta en tur innom Siba (der jeg kjøpe mobilen). Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hvis du ønsker å forbedre bateriet, eller trur det er noe feil på telefonen, er innlevering ditt eneste alternativ dessverre. Men batteriet på samsung er vel ikke kjent for å være spesielt bra heller.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Vel en kompis av meg har en litt eldre Samsung modell, og bateriet på den blir ikke utladet så fort som på E730. Men seriøst finnes det ingen andre her på forumet som har en Samsung E730, kunne godt tenke meg at de også kunne fortelle meg hvordan baterikapasiteten er på deres mobil. Takker mye til deg forøvrig "pologutt" skal vurdere å levere inn mobilen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 260 timer standbytid er dersom du har telefonen i perfekt temperatur, maksimal dekning og du IKKE RØRER telefonen. Om du ringer litt, bruker telefonen og lignende så forkortes batterikapasiten drastisk da skjermen trekker mye mer strøm enn de fleste eldre telefoner (TFT med høy oppløsning). Slik som det er i dag er faktis 3 dager batterikapasitet med gjennomsnittlig bruk helt ok. Så, om du vil finne ut hvor god batterikapasitet du har, la telefonen ligge i en uke og se hvordan det går. Men slik som du beskriver det her vil jeg ikke si du har noen reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå