Gå til innhold

Noen spm ang Ipod og Itunes

Anbefalte innlegg

Jeg og kona vurderer aa kjope hver vaar Ipod.

Kan en installasjon av Itunes paa en PC holde styr pa to forskjellige ipoder som kobles til med jevne mellomrom, eller det blir det kroell i Itunes?

Jeg har i dag en del gig med mp3'er liggende. Kan jeg overfoere disse til ipod via Itunes eller maa jeg rippe alle mine 300 cd'er paa nytt med Itunes?

Kan jeg kopiere all musikk fra min ipdo til en annen PC? Maa jeg i saa fall ha noen alla ephod eller lingnende?

Er fjernkontrollen som apple selger et must?

Er naa i Indonesia og skal innom singapore paa vei hjem. Haaper paa aa gjoere et godt kjoep paa den nye 30 og 60 gig videoversjonen der. Takknemmelig for svar paa denne meldingen :)

PS ingen norske teng paa PC'ene her nede ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan en installasjon av Itunes paa en PC holde styr pa to forskjellige ipoder som kobles til med jevne mellomrom, eller det blir det kroell i Itunes?

Trur ikkje det er mulig automatisk. Dersom du konfigurerer iTunes til manuell behandlig så skal det gå bra, men tviler på det går automatisk. Kanskje du kan bruke 2 forskjellige programmer.

Jeg har i dag en del gig med mp3'er liggende. Kan jeg overfoere disse til ipod via Itunes eller maa jeg rippe alle mine 300 cd'er paa nytt med Itunes?

Nei, det er ikkje nødvendig å rippe med iTunes.

Kan jeg kopiere all musikk fra min ipdo til en annen PC? Maa jeg i saa fall ha noen alla ephod eller lingnende?

Jepp. Har ikkje studert den siste versjonen av iTunes så grundig, men med Ephod kan du lett overføre musikken frå iPoden til PCen.

Er fjernkontrollen som apple selger et must?

Det er vel egentleg ein smakssak. Eg er veldig glad i fjernkontrollen (sjølv om min er ødelagt), men går greit utan og.

Ellers vil eg anbefale på det sterkaste å ta med ei veske til spelaren for å beskytte både utseende og funksjonalitet.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Ellers vil eg anbefale på det sterkaste å ta med ei veske til spelaren for å beskytte både utseende og funksjonalitet.

5027644[/snapback]

Takk for svar Zeph!

Er det noen spesiell baereveske du anbefaler. saa paa apple sine sider at de har en armwrist til ipod fra extremeipod. Denne var det flere som kommenterte varat for stor og klumpetet. Har soekt litt men ikke funnet noen andre.

Det foelger medfirewire eller usbkable og lading og overfoering? Noe poeng i dockingen som er lansert i disse dager?

Lenke til kommentar

Angåande bæreveske så finnes det eit stort utvalg, og eg kan vel ikkje anbefale ein spesiell. Eg har ein iPod 3G der det fulgte med ei sort veske som heile spelaren ligger trygt i. Ser at det finnes vesker som har åpning til knappar, som sikkert er greit å ha. Det eg ville lagt vekt på er at veska er av litt størrelse så den kan dempe fall.

Om det er nødvendig med Docking-stasjon må du nesten vurdere sjølv. Eg fekk med Docking til min iPod og den er kjekk å ha, men ikkje spesielt nødvendig for min del. Om det ligger ein plugg eller står ein dock på skrivebordet har vel ikkje så mykje å seie.

På Apple sine heimesider står det at du får med følgande til iPoden:

In the Box

• iPod

• Earbud headphones

• USB 2.0 cable

• Dock adapter for use with Universal Dock

• Case

• Quick Start guide

• CD with iTunes for Mac and Windows and features guide

Kva som følger med om du kjøper ein i Indonesia kan eg nok ikkje svare på, men etter all sannsynleghet får du med det samme, ein USB-kabel. Eg har begge delar, USB og FW. Ein FW-kabel er kopla til maskina og står konstant tilkopla Docken, mens eg drar med meg ein kabel som har USB og FW rundt. Nyttar stort sett USB når eg har behov for å kople den til andre maskiner. Alle har ikkje FW, men du finner sjeldan maskiner i dag utan USB.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Jeg og kona vurderer aa kjope hver vaar Ipod.

5027625[/snapback]

Ja, hvis du har to forkjellige brukere i Windows XP, vil iTunes da lage to forskjellige bibliotek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...