bendikwhist Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Hei! Noen som kjenner til følgende laptop: Acer TravelMate 632LVi? For spesifikasjoner, se PS Datas produktinfo: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=9...evLocation=B%E6 eller test på DinSide.no: http://www.dinside.no/page/artf/31170.shtml Tenker å kjøpe en laptop som mer eller mindre skal ertstatte min stasjonære pc. Kommer fortsatt til å bruke denne til cd-brenning osv, f.eks med en nettverksløsning. Acer-laptopen har ikke cd-brenner, men trådløs nettverksmulighet (802.11b), så det burde gå greit. Hvis noen kjenner til denne eller andre alternativer som er bedre, hadde jeg satt pris på tilbakemelding :smile: Har også tittet på Zepto Znote 2002 som skal være bedre ytelsesmessig, men denne virker ikke like solid og har dårligere batterilevetid (sjekk samme test hos DinSide). Prisen på Acer'en er 21.339 på PS Data, hvilket er et billigste jeg har funnet. Den kommer med Win XP Pro. Mvh Bendik Solum Whist Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Du burde se på Dell 8200. Skjermkortet er av en annen verden. Tror de har ddr ram, ikke sd som den du ref. til. Plass til to brennere om du vil, er nok den beste deal'en på "normal" pris bærbare. Prisene til intel skal settes ned 2.sep, og ati kommer med et skjermkort som eier. Kan du vente litt bør du nok gjøre det. Lenke til kommentar
bendikwhist Skrevet 21. august 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Acer sin har DDR SD RAM som standard på alle sine 63X-maskiner. Det er bare ikke oppført. Snakket med support hos Acer i dag :smile: I tillegg veier den mye mindre enn Dell sin. 2,6 kg mot Dells 3,53 kg... Dertil har den trådløst nettverk (802.11b) som standard, noe Dell skal ha enten 1290,- eller 2790,- ekstra for. Det samme gjelder Dockingstasjon som er standard på Acer TM 632LVi, men ikke på Dells 8200 (koster 2200 ekstra!!) Hvor stor tror du forskjellen på grafikk-ytelsen vil være på de to maskinene? Jeg leker mye med Photoshop og ser en film i ny og ne, men ettersom pc'en har tv-ut kan jeg heretter bare koble den til tv'en... Ka du tru? Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 I mine øyne vil det være idioti å kjøpe en maskin som ikke har enten: MOBILITY Radeon 7500 eller GeForce4 Go, 460 er helt klart det raskeste kortet på markede. GeForce2 Go er gammelt, ATI MOBILITY Radeon 9000 som kommer snart eier. Som sagt kan du vente noen dager er nok det smart. Cpu kraften til de ulike tror jeg er ganske lik, rask HD og mye ram er det du trenger. Lenke til kommentar
bendikwhist Skrevet 21. august 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Hva med Zepto 2002? Den kan delvis modifiseres på http://www.zepto.no til å passe den enkelte bruker. Har noen erfaring med denne maskinen? DinSide.no mente innpakningen var litt "billig" og at batterilevetiden var for dårlig... Hvis ingen har noen KNALL-kjøp å anbefale, så er det kanskje like greit å vente litt :smile: Lenke til kommentar
geokri Skrevet 22. august 2002 Rapporter Del Skrevet 22. august 2002 kjøp acer!! styr unna dell, har en kompis som har en 4100 og en annen som har en 8200, de maskinene er noe av det største møkka jeg har sett, plasten er skikkelig løs, det knaker i hele maskinen når man åpner lokket, og alle deksel er løse! Legger vi til den servicen mange her har fått hos dell, så sier det seg selv....... ellers så er jjeg fornøyd med compaq evo Lenke til kommentar
bendikwhist Skrevet 22. august 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2002 Hvor stor forskjell vil jeg merke på grafikk-ytelsen når den ene maskinen (Acer) bare har nVidia GeForce2Go - 16MB, mens flere andre har mulighet til 32MB (enten GeForce4Go eller MOBILITY Radeon 7500)...?! Hvis forskjellen ikke er for stor, går jeg for Acer, men vil gjerne ha et bra skjermkort. Tar et bedre skjermkort mer strøm? Tusen takk hvis noen kan svare på dette :smile: Lenke til kommentar
ekren Skrevet 22. august 2002 Rapporter Del Skrevet 22. august 2002 Maskinen for deg er: Compaq EVO N800V P4 1.6, 15.1" SXGA+, DVD/CDRW Ca. 20000,- inkl mva. Overlegen kvalitet i forhold til Dell, raskt skjermkort, og ellers slank og fin. (mindre enn zepto 2002 og Dell 4150, bare såvidt litt tyngre med 15" skjerm. (2,9 kg) Mindre enn Acer 632 også - vekt bør være det samme med DVD/CDRW. Dell 8200 er et stooor monster, dårlig kvalitetsfølelse. Ok - råeste grafikkløsningen, slår Radeon 7500 med litt. Radeon 7500 er raskere enn GeForce 4 420 GO 32 MB som Zepto 2002 har. Geforce2 16 MB på Acer går greit på en del spill, men blir slått rimelig grundig av Radeon 7500 og alle Geforce4 Kort. Er egentlig helt avhengig av om du skal spille mye, Acer virker som et meget godt valg, men personlig tror jeg 800V er et enda bedre valg!! Lykke til :smile: Lenke til kommentar
bendikwhist Skrevet 22. august 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2002 Jeg skal ikke spille i det hele tatt med pc'en. Men vil ha mulighet til å se film på den. Har noen erfaringer med å koble bærbare pc'er til tv'en og spille av dvd? Blir det bra nok kvalitet osv? Jeg innbiller meg at Acer'en er mer robust i finishen og at lcd-skjermen er bedre beskyttet enn hos de andre... Lenke til kommentar
ekren Skrevet 22. august 2002 Rapporter Del Skrevet 22. august 2002 Pc'er med ATI skjermkort er normalt best på dvd-kvalitet, og TV-ut kvalitet. GeForce brikker slurver ofte litt mer på dette, men er også generelt gode. Kvalitetsmessig, med tanke på teknisk design, innpakning osv tror jeg rangering er ca sånn: Topp: Compaq, Acer (like, holder kanskje en knapp på compaq) Zepto Dell Uansett tror jeg både compaq og acer er i en høyere klasse enn zepto og dell her :smile: Hvis du ikke skal spille i det hele tatt er hvertfall Dell ute av bildet - du står fortsatt igjen med Acer eller Compaq etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå