Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop booter ikke

Anbefalte innlegg

Min laptop, som jeg har med på reise har sluttet og fungere.

Når jeg prøver å starte den så fungerer det elekrtiske (lysdioder og dvd-rom kan ejecteres). HD dioden blinker to ganger men ingenting mer.

Ingen av viftene starter, det virker som om HDen ikke roterer og skjermen er svart hele veien.

Noen som vet hvilken del som har tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min laptop, som jeg har med på reise har sluttet og fungere.

Når jeg prøver å starte den så fungerer det elekrtiske (lysdioder og dvd-rom kan ejecteres). HD dioden blinker to ganger men ingenting mer.

Ingen av viftene starter, det virker som om HDen ikke roterer og skjermen er svart hele veien.

Noen som vet hvilken del som har tatt kvelden?

5027534[/snapback]

Samme skjedde med min HP Pavilion ze5425ea. Det viste seg at den hadde låst seg i dvalemodus. Jeg tok ut batteriet, ventet noen minutter og satte det tilbake. Maskinen har startet ok siden. Dette er verdt å prøve, men ingen påstand fra min side. Ellers så kan maskinen (siden du har hatt den med på reise) ha vært utsatt for rystelser slik at det kan ha oppstått dårlig kontakt noen steder. Hvis ikke mitt første forslag virker kan du jo forsøke flg.: Ta ut minnebrikkene og sett dem tilbake, evt. også harddisk osv. Ha maskinen strømløs mens du gjør dette.

Lenke til kommentar

Den har fått stå en natt uten batteri eller strøm, desverre uten effekt.

Jeg har desverre dårlig med verktøy tilgjengelig, så å få åpnet den er det desverre liten mulighet for for tiden.

Men er det noen som kan gjette seg fram til hvilken del det er som ikke fungerer?

Hvis det er HDD som ikke fungerer skulle jeg da fått opp BIOS skjermen? Hvor langt kommer booten uten RAM? Hadde Lysdiodene lyst med defekt hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...