Gå til innhold

pc'n ødlegger PSU'n?

Anbefalte innlegg

Har i den siste tiden gått med 3 stk. Det ryker og knistrer. Det skjer som regel innen for 24 timer, etter jeg har satt den inn i pc? Har hatt elektriker for å sjekke strøm nettet, men de fant ikke noe feil. Er det noen som har vært borti det samme? Er det noen som har en løsning? Har planer om å teste vært enkelt komponent, men et svar hadde spart meg mye tid :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan PSU'er er det snakk om da?

Og hva er specs'en på systemet ditt?

5028108[/snapback]

Har vært forskjellige PSU'er, har kastet dem som ikke virker lenger. Så er ikke helt sikker på type. Men pc'n har stått med samme kompontenter i flere år, og har ikke vært noe problem før nå. Det er det som er litt rart. Også at pc'n virker helt fint når jeg setter inn ny psu. Først etter en liten stund at den ryker.

Lenke til kommentar

Tja, et alternativ for å utelukke eventuelle spikes fra ledningsnettet ville være å investere i en UPS (Uninterruptable Power Supply) - denne kobles mellom strømuttaket i veggen og datamaskinen, og skal sørge for å "stabilisere" all strøm som passerer gjennom den. Også kjekt å ha om strømmen går, slik at man kan få skrudd av maskinen på en fornuftig måte.

Kjenner ellers ikke til noen spesifikke tilfeller der datamaskinen i seg selv har sørget for at en hel rekke PSU'er har tatt kvelden.

Kan det være at du har brukt meget svake strømforsyninger, eller merker som generelt blir holdt for å være relativt dårlige (f.ex. Qtec)

Har du mye disker og annet ikoblet maskinen?

Lenke til kommentar
Tja, et alternativ for å utelukke eventuelle spikes fra ledningsnettet ville være å investere i en UPS (Uninterruptable Power Supply) - denne kobles mellom strømuttaket i veggen og datamaskinen, og skal sørge for å "stabilisere" all strøm som passerer gjennom den. Også kjekt å ha om strømmen går, slik at man kan få skrudd av maskinen på en fornuftig måte.

Kjenner ellers ikke til noen spesifikke tilfeller der datamaskinen i seg selv har sørget for at en hel rekke PSU'er har tatt kvelden.

Kan det være at du har brukt meget svake strømforsyninger, eller merker som generelt blir holdt for å være relativt dårlige (f.ex. Qtec)

Har du mye disker og annet ikoblet maskinen?

5028404[/snapback]

Har ikke mye koblet til : 2 HD, en floppy og en dvd-brenne. Alt som er satt i pc'n etter den var ny, er en ekstra HD og en extra ram brikke. men dette er lenge siden, og den har fungert sånn lenge.

Lenke til kommentar

Tror jeg har samme problem utenom at det har vært 1 psu..

Jeg hadde ein av mine fremtidige (kansje) servere oppe og skulle kjøre 24timer

Når jeg våknet var pcen helt død og jumstart av PSU gidde ingen resultater

utenom at PSU var død!

Jeg prøvde med ein annen men den så heller ikke ut til og kunne srive pcen så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...