Dahl Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Krever sensurering av Google Earth Google blir beskyldt for å hjelpe spioner i terrorister gjennom satelittbilde-tjenesten Google Earth. Programmet gir mulighet for å se usensurerte satelittbilder av millitære installasjoner. Les artikkelen her Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det måtte jo bare komme... De har jo sensurert Area 51 (elns) såvidt jeg husker, om det i det hele tatt er med. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Ingenting er så vidt jeg vet sensurert på Google Earth, det var Microsofts Virtual Earth som hadde sensurerte områder. Allikevel eksisterer det konspirasjonsteorier om at det ikke er tilfeldig at bildene over eksempelvis Israel og Vardø (bygda med den amerikanske radaren) er av dårlig kvalitet. Endret 19. oktober 2005 av @kd Lenke til kommentar
zokra Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det hvite hus mener jeg er sensurert, Area 51 er ikke sensurert, mener at jeg har sett på basen selv, men kvaliteten var bare dårlig... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det hvite hus mener jeg er sensurert, Area 51 er ikke sensurert, mener at jeg har sett på basen selv, men kvaliteten var bare dårlig... 5027429[/snapback] Koordinater? Noen som har noen koordianter til noen militærbaser og? Må titte litt. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Har ikke google earth på denne pcen så jeg har ikke testet selv, men her er noen google resultater: http://bbs.keyhole.com/ubb/showflat.php?Cat=0&Number=10067 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Skal bli artig å se om de får igjennom sensuren, eller om de må godta at utviklingen går sin gang. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 De som virkelig ønsker å se bilder av et område kan jo bare sende opp en sattelitt eller et overvåkningsfly. Nasjoner og etteretningsorganer som har interresse av dette har nok allerede muligheten. Google gjør det bare lettere for vanlige folk å se diverse områder. Jeg mener at prinsippiellt bør alle områder vises siden det er mulig for alle som virkelig vil uansett. Men politisk kan det nok være farlig å trå på tærne til fornærmede nasjoner. Så noe ydmykhet bør nok utvises. Bare Google Earth ikke blir helt myke og underkaster seg krav om at hele land og uskyldige områder ikke skal avbildes. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Nå har det seg slik at det ikke bare er å sende opp en satelitt eller et spionfly, det er både kostbart og vanskelig å gjennomføre. Noe av det disse landene frykter er terrorister, ettersom det nå er lettere å rekognosere før angrep. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det kan jo tenkes at installasjoner blir enklere å få lokalisert hvis de blir blanket ut. Da kan en jo bevege seg litt fram og tilbake over kartet til en finner noe "hemmelig". Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Mulig terorister kan bruke det, men vis jeg hadde vært terorist tviler jeg på at jeg hadde stolt 100% på kartene/satelittbildene i og med at de er opptil 2-3 år gamle. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Når vi først snakker om Google Earth. Noen som fikk med seg the Register GoogleEarth konkurranse? Google Earth: the black helicopters have landed Bildeserien er faktisk også noe relevant for diskusjonen om sensur, en kan se ganske mye "arti" på bildene. Men en helt annen ting er jo å komme nær nok med en ladning C4. Åh! En annen ting. Hvorfor skulle en terrorisk ville sprenge en hemmelig installasjon? Mye idéen bak terror er jo at folk skal legge merke til det og bli redde. Det er da intet point i å sprenge en hemmelig byggning hvis handlingen blir dysset ned av staten slik at massene finner ut at staten har en hemmelig alienkloningsfabrikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå