thisischris Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Når jeg starter maskinen, så virker det som den booter seg opp som normalt. Men greia er at den stopper bare opp, uten å gjøre noe som helst. Før fungerte alt bra, men nu er ting virkelig ille. Maskinen er oppdatert med drivere til alle komponenter osv. Har også nok av antivirus-beskyttelse, så dette er nok heller ikke problemet. Men noe jeg prøvde meg på for noen dager siden, var å øke hastigheten på vifta som kjøler ned cpu'en (se spec's lenger ned). Spec's: Win XP Pro u/sp2 Intel Pentium 4 2.0ghz (overklokket til 2.1ghz) ABIT SA7 (hovedkort) 512mb ram (sdram) 360w (maksimum) chieftec strømforsyning Jeg vil anta at det er noe galt med enten selve prosessoren eller vifta. Jeg har prøvd å ta ut cpu'en, men alt ser ut som det skal (virker det som).. Tok også å fjernet alt støvet i kabinettet (spesielt cpu'en og div. vifter).. Har sjekket alle ledninger og alt sitter som det skal. Har jeg overklokket for mye eller er det bare vifta som er gåen? Setter stor pris på alle seriøse svar, hilsen en forvirra herremann. EDIT: Når jeg skur på pc'en, så vises det ingenting på skjermen - skjermen skrur seg av etter noen sekunder. Det virker ikke som om maskinen jobber i det hele tatt når den er "skrudd" på. Endret 19. oktober 2005 av ChRiZtAh Lenke til kommentar
thisischris Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg trenger virkelig litt hjelp her altså Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg vil tro at vifta har død(siden du økte hastigheten på vifta) ....og når vifta ikke funker så er det bye bye for CPU'en å(kanskje HK å, i dont know:P)... Prøv med en annen CPU og vifte hvis du har. Lenke til kommentar
Quester Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Skjønner at maskinen begynner å bli litt gammel siden du måtte tørke støv.. Prøv ny vifte og skift ut kjølepastaen.. Kan jo hende den også har blitt gammel. Forandret noe i bios i det siste? forandret på prosessor frekvensen eller noe, kan jo teste å sette den ned til det normale bare for å sjekke. Lenke til kommentar
thisischris Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Prøvde med et annet HK og det "fikset" problemet. Men skal investere i en ny pc, så jeg kvitter meg med dette gamle skrapet. Takker for all hjelp, tusen tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå